مخالفان و موافقان یک‌فوریت طرح آموزش همگانی قرآن چه گفتند؟
کد خبر: 1405833
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

مخالفان و موافقان یک‌فوریت طرح آموزش همگانی قرآن چه گفتند؟

گروه سیاسی: مجلس شورای اسلامی با یک‌‌فوریت طرح آموزش همگانی قرآن مخالفت کرد تا این طرح به صورت عادی بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، یک‌فوریت طرح آموزش همگانی قرآن کریم، پیش از ظهر امروز، یک‌شنبه، 21 اردیبهشت‌ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که اکثریت نمایندگان با آن مخالفت کردند.
محمدحسین میرمحمدی به عنوان طراح طرح آموزش همگانی قرآن کریم در دفاع از فوریت این طرح گفت: تمام اصول و مباحثی که در ارتباط با بشر و مسائل جامعه وجود دارد با تمسک به قرآن کریم قابل حل است، بنابراین فوریت بخشیدن به طرح آموزش همگانی قرآن کریم در راستای اسلامی شدن جامعه ضروری است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) در مورد توجه به قرآن اظهار کرد: ایشان در رابطه با قرآن می‌گفتند باید قرآن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم؛ در این راستا و در ارتباط با فرمایشات امام خمینی(ره) باید آموزش همگانی قرآن کریم در اولویت کارها قرار بگیرد.
مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با فوریت این طرح گفت: این طرح مغایر با اصل 75 و 52 قانون اساسی است و لازم است بودجه‌ای از سوی دولت برای آن ارائه و تصویب شود.
سعید حیدری‌طیب نیز به عنوان موافق فوریت این طرح اظهار کرد: اکنون کشور با تهاجم فرهنگی مواجه است و دشمن و استکبار جهانی حرکات خود را علیه فرهنگ و قرآن از خانواده‌ها شروع کرده است، بنابراین بهترین راه حل برای مقابله با تهاجم فرهنگی، سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی و استفاده از قرآن برای فرهنگ‌سازی در جامعه است.
منتخب مردم کرمانشاه در مجلس گفت: باید برای ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت جامعه اهمیت قائل شد، همین طور که این طرح چنین اهدافی را دنبال می‌کند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را مغایر با اصل 75 قانون اساسی دانست و گفت: این طرح برای دولت بار مالی دارد و قبل از تصویب باید منبعی برای آن پیدا کرد در غیر این صورت از سوی شورای نگهبان تأیید نخواهد شد.
نهایتاً طرح بررسی یک‌فوریت آموزش همگانی قرآن کریم با 91 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع در صحن علنی مجلس رأی نیاورد تا پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی به صورت عادی در مجلس بررسی شود.

captcha