آماده‌سازی و تحویل 23 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در کشور
کد خبر: 1404811
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
عزیزی عنوان کرد:

آماده‌سازی و تحویل 23 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در کشور

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج سازندگی از آماده سازی و تحویل 23 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: پس از گذشت 14 سال از عمر این سازمان بیش از 85 هزار پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در کشور توسط مجموعه اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ابراهیم عزیزی، رئیس سازمان بسیج سازندگی پیش از ظهر امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه بسیج در طول حیات طیبه خود همواره حماسه ساز بوده است، گفت: یکی از عرصه‌هایی که این مجموعه در آن به خوبی نقش آفرینی کرده مربوط به حماسه سازندگی، محرومیت زدایی و کمک به پیشرفت و آبادانی کشور است.
عزیزی با بیان اینکه نخستین ماموریت این سازمان بهره گیری از اراده مردم مومن و انقلابی در پیشرفت و تعالی کشور است، ادامه داد: در هر عرصه‌ای که اراده مردم حاکم شود و حضور حماسه ساز مردمی اتفاق بیفتد، مسلما این عرصه همراه با موفقیت همراه خواهد بود، بهره‌گیری از اراده مردم مهم‌ترین رسالت این مجموعه است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: جوان سراسر از استعداد، توان، خلاقیت، ابتکار، نوآوری و روحیه است اگر این روحیه و نشاط جوانی را در عرصه سازندگی و محرومیت زادیی حاکم کنیم، قطعا شاهد پیشرفت‌های بزرگی خواهیم بود.
وی یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان را خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار کشور دانست و گفت: بهره گیری از روحیه جهادی، ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان متعهد و انقلابی و تقویت توانمندی‌های کار گروهی مشترک و جمعی نیز بخش دیگری از ماموریت‌های این مجموعه است.
عزیزی همچنین کمک به دولت، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها، تقویت روحیه خوداتکایی با بهره گیری از روحیه انقلابی، به کارگیری شبکه عظیم بسیح به عنوان تجلی عظم ملی، آموزش و تربیت جوانانی که در عرصه‌های خدمت رسانی آمادگی و اعلام حضور کرده‌اند را نیز بخش دیگری از برنامه‌های این مجموعه معرفی کرد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه پس از گذشت 14 سال از عمر این سازمان بیش از 85 هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در کشور توسط مجموعه اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: در این بین نیز 86 هزار واحد آموزشی، مدرسه و... توسط بسیج سازندگی بازسازی، بهسازی و تحویل دانش آموزان شده است.
وی از عملیاتی شدن آموزش، توانمدسازی و حرفه آموزی 500 هزار نفر از جوانان و جهادگران و ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد در پهنه ایران اسلامی سخن به میان آورد و افزود: احداث چهار هزار و 181 کیلومتر کانال آبیاری، یک میلیون و 600 هزار هکتار بیابان زدایی، تولید سی میلیون و 657 هزار اصله نهال، کاشت چهار میلیون و 850 هزار اصله نهال، 12 هزار متر مکعب آبخیزداری و غرس20 میلیون اصله نهال نیز بخش دیگری از اقدامات این مجموعه بوده است.
عزیزی خبر از آماده سازی و تحویل 23 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی داد و گفت: اگر در مسیر تحقق ارزش‌های انقلاب و اسلام با روحیه و تفکر بسیج وارد صحنه شویم و خود را آماده کنیم، یقینا در عرصه‌های مختلفی پیش‌رو خواهیم بود.

captcha