آموزش صحیح‌خوانی و حفظ قرآن ویژه یک‌ میلیون ایرانی/ ‌500 هزار جلد قرآن در مناطق محروم توزیع می‌شود
کد خبر: 1403114
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
قره شیخ‌لو خبر داد:

آموزش صحیح‌خوانی و حفظ قرآن ویژه یک‌ میلیون ایرانی/ ‌500 هزار جلد قرآن در مناطق محروم توزیع می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن کشور اظهار کرد: آموزش یک میلیون نفر در حوزه‌های صحیح‌خوانی، حفظ قرآن و آموزش‌های تخصصی از برنامه‌های سال‌ جاری این سازمان است.

مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از فعالیت 2 هزار مؤسسه قرآنی و 3 هزار خانه قرآن روستایی در روستاهای سراسر کشور با محوریت ارائه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

تحقق منویات رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سال گذشته 50 جلسه ثابت و محوری ویژه برادران برگزار کرده است، افزود: با توجه به اینکه ‌اکثر متقاضیان حفظ خواهران هستند این جلسات در سال‌ جاری برای بانوان نیز برگزار می‌شود.

قره‌ شیخ‌لو ضمن اشاره به نام‌گذاری سال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، به تشریح ویژه‌برنامه‌های این سازمان در سال‌ جاری پرداخت و افزود: فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم در حوزه قرآن رسالت خطیر این سازمان به‌شمار آمده و بخش عمده برنامه‌ها در حوزه آموزش این مصحف شریف پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور اعلام کرد: آموزش یک میلیون نفر در حوزه‌های صحیح‌خوانی، حفظ قرآن و آموزش‌های تخصصی از برنامه‌های سال جاری این سازمان است.

برگزاری بیش از 2 هزار برنامه تبلیغی ـ ترویجی

وی از برپایی بیش از 2 هزار برنامه تبلیغی ـ ترویجی به‌منظور نشر مفاهیم ناب الهی در سراسر کشور خبر داد و ارتقای سطح کیفی و کمی خانه‌های روستایی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان عنوان کرد.

قره‌ شیخ‌لو همچنین از چاپ و توزیع 500هزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم با مساعدت و مشارکت مردم خیر و متدین خبر داد و گفت: این مهم با توجه به کافی نبودن قرآن در مساجد و مؤسسه‌ها در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم و زمینه‌سازی برای برپایی و رونق‌بخشی به کلاس‌های آموزش قرآن صورت گرفت.

این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد: خیران علاقه‌مند به‌منظور مشارکت در چاپ و توزیع قرآن کریم می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را به حساب 88888 بانک ملی شعبه عظیم‌پور‌ تهران واریز کنند.

captcha