سیره فاطمی بهترین الگو برای تحکیم بنیان خانواده است
کد خبر: 1398246
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

سیره فاطمی بهترین الگو برای تحکیم بنیان خانواده است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب گفت: بهترین الگو در شرایط کنونی جهت حفظ و تحکیم بنیان خانواده الگوگیری از سیره و فرهنگ فاطمی است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

زیبا پرهیزگار، مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: زندگی مشترک حضرت فاطمه(س) و امیرالمؤمنین(ع) بهترین سرمشق برای خانواده‌های امروزی در جهت تحکیم بنیان خانواده است.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) دریای بیکران معارف، تربیت و اخلاق است که با وجود اینکه عمری کوتاه در این جهان داشتند، سرشار از معرفت بودند و الگویی کامل و بارز برای تمامی زنان عالم هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب در ادامه اظهار کرد: صدیقه طاهره‌(س) در مباحث دینی و امور عبادی همواره پیشگام و اسوه‌ای نمونه بودند و در نزد خداوند متعال از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

پرهیزگار با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که فرمودند: فاطمه‌(س) هیچ‌گاه باعث ناراحتی من نشده‌اند»، در بیان ویژگی‌های اخلاقی این بانوی بزرگوار فرمودند: حضرت دارای درجات عالی در تقوا، علم، عفاف و حجاب، صداقت و استقامت، پاک‌دامنی، ایثار و فداکاری هستند، که اگر در نحوه تربیت فرزند آن حضرت تأمل کنیم به عظمت و بزرگواری یگانه دخت نبی اکرم(ص) پی می‌بریم زیرا که نقش مادری بیش‌ترین تأثیر خود را در تربیت فرزند دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب با بیان اینکه زنان با الگو گرفتن ازایشان می‌توانند راه رسیدن به کمال و سعادت را در پیش گیرند، با استناد از آیات قرآنی اظهار کرد: در قرآن کریم بعد از توحید و نهی از شرک به امر احسان به والدین تأکید شده در آن نشانه‌هایی برای درک آدمی از جایگاه و اهمیت نیکی به والدین در مبانی اسلام است.

captcha