سبک فاطمی معیار عملی برای تحکیم بنیان خانواده است
کد خبر: 1397908
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

سبک فاطمی معیار عملی برای تحکیم بنیان خانواده است

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و نحوه رفتار ایشان در خانواده معیار و میزان عملی برای تحکیم بنیان خانواده در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی در مراسم جشن میلاد کوثر که از سوی  مؤسسه دارالحافظین استان در سالن کانون بسیج جوانان برگزار شد، اظهار کرد: سبک و سیره حضرت زهرا‌(س) معیار و میزان عملی برای تحقق سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده در جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا‌(س) فرزند معصوم، همسر معصوم و خودشان معصومه بودند و رسول خدا(ص) ایشان را الگو و نمونه‌ زن‌های عالم تا قیامت معرفی کرده است، اضافه کرد: این بانوی بزرگوار نخستین بانویی که در راه ولایت به شهادت رسیده است.

حجت‌الاسلام بیگی اظهار کرد: ایشان در دفاع از مقام ولایت که تداوم‌بخش راه نبوت و رسالت پیامبر اسلام(ص) بوده، جان خود را در طبق اخلاص نهاد و مقام نخستین شهیده‌ راه ولایت را به خود اختصاص داد.

این مقام مسئول بیان کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی به‌عنوان الگو و نمونه‌ زندگی مطرح بوده و هر بعدی از زندگی آن حضرت تجلی جلوه‌ای از جمال الهی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی با تأکید بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، اضافه کرد: ویژگی‌های اخلاقی، سیره عبادی، نحوه برخورد با همسر و فرزندان،‌ تربیت فرزندان، ساماندهی و مدیریت امور خانه و زندگی حضرت زهرا‌(س) به‌عنوان الگو برای خانواده‌ها و تمام انسان‌ها مطرح است.

captcha