حاکم شدن فرهنگ قرآن لازمه توسعه کشور در همه ابعاد است
کد خبر: 1397694
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
قجری:

حاکم شدن فرهنگ قرآن لازمه توسعه کشور در همه ابعاد است

گروه فعالیت‌های قرآنی:رییس دانشگاه جامع پیام نور چهارمحال و بختیاری به تشریح آثار حاکم شدن فرهنگ قرآن بر جامعه پرداخت و حاکمیت اخلاق سالم بر جامعه، زوال انحرافات و افزایش امنیت و در نتیجه فراهم شدن زمینه‌ای برای توسعه کشور در همه ابعاد را از مهم ترین این آثار برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حسینعلی قجری رئیس دانشگاه جامع پیام نور چهارمحال و بختیاری 31 فروردین ماه در این آیین تجلیل از دانشجویان برتر قرآنی این دانشگاه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) اظهارکرد: از میان  250 نفر شرکت کننده 22 نفر از دانشجویان استان به مسابقات کشوری راه یافتند که مرحله کشوری این مسالقات 21 اردیبهشت ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه کتاب قرآن، نشان دادن زندگی به انسان را هدف از نزول قرآن دانست و تصریح کرد: هرچند انسان موجودی خود مختار است ولی قران نشان دهنده راه مستقیم و کتاب راهنما است.

قجری با بیان اینکه تاثیرپذیری از قرآن با عمل محقق می‌شود، افزود: خواندن و شنیدن قرآن، توجه به آیات و درک مفاهیم قرآن، گرایش و وابستگی به این کتاب آسمانی و در نتیجه تاثیر بر گفتار و کردار انسان لازمه تاثیر پذیری از قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه فرهنگ قرآن در فرد فرد جامعه تاثیر گذارد به یقین نه تنها زندگی فردی و اجتماعی متعالی، که جامعه‌ای مصون از هر آسیبی خواهیم داشت.

قجری با بیان اینکه بیشترین مشکلات جامعه کنونی منشا روانی دارد، انس با قرآن را زمینه ساز آرامش روحی و فکری دانست و گفت: عدم شناخت کافی از مشکلات باعث از بین رفتن آرامش می شود و فقط یاد خداست که باعث آرمش دل ها می شود.

به گفته وی، از بین رفتن احساس تنهایی، آمرزش گناهان، تقویت حافظه و پرکردن اوقات فراغت از دیگر آثار انس با قرآن است.

قجری همچنین به تشریح  آثار حاکم شدن فرهنگ قرآن بر جامعه پرداخت و حاکمیت اخلاق سالم بر جامعه، زوال انحرافات و افزایش امنیت و نظم اجتماعی و در نتیجه فراهم شدن زمینه‌ای برای توسعه کشور در همه ابعاد را از مهم ترین این آثار برشمرد.

 

captcha