ترویج سبک زندگی فاطمی در نوروز فاطمی؛ افتخاری دیگر برای مدیریت شهری قم
کد خبر: 1396212
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

ترویج سبک زندگی فاطمی در نوروز فاطمی؛ افتخاری دیگر برای مدیریت شهری قم

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم ترویج سبک زندگی فاطمی در بین زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)در نوروز فاطمی را افتخاری برای مدیریت شهری قم دانست.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی حاجی رضا، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم بیان کرد: با توجه به اینکه امسال رنگ و بوی بهار فاطمی در ایام نوروز در قم پیچید، مدیریت شهری قم نسبت به فضا سازی شهری متناسب با این ایام اقدام کرد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی و معنوی‌سازی فضای شهر در ایام عید نوروز و فاطمیه گفت: در بنرهای تبریک سال جدید تناسبی بین بهار امسال و ایام فاطمیه برقرار و به همین مناسبت طرح ویژه‌ای به عنوان بهار فاطمی اجرا شد.

حاجی‌ رضا با اشاره به تلاش مسئولان مدیریت شهری در آماده‌سازی فضای شهر و اقدامات فرهنگی برای تعطیلات نوروز و ایام فاطمیه اظهار کرد: با توجه به زائرپذیر بودن شهر قم و حضور مسافران و زائران، مسئولان شهری در قسمت‌های مختلف تلاش خود را با هدف آماده‌سازی فضای شهری متناسب با ایام فاطمیه به کار گرفتند تا شهر حال و هوای معنویت به خود بگیرد.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم  با اشاره به مصاحبه‌های مردمی با شهروندان و زائران و بازدیدهای میدانی از سطح شهر اظهار کرد: این بازدیدها و مصاحبه‌ها نشان داد رضایت عمومی شهروندان و زائران از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ستاد بهار فاطمی شهرداری قم حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح بوستان‌ها نیز ایستگاه‌های فرهنگی ویژه نوروز به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری قم فعال شدند و همچنین از خطبا و سخنرانان دعوت شد در این ایستگاه‌ها حضور یابند و برای زائران سخنرانی کنند ضمن اینکه مراسم مداحی و سوگواری نیز در بوستان‌ها انجام شد.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم به وجود ۷ نمایشگاه و ۲ ایستگاه فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در سطح بوستان‌ها و مراکزی که مسافران و زائران مراجعه کردند اشاره کرد و گفت: به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری قم در غرفه‌های این نمایشگاه‌ها آموزش سبک زندگی، مشاوره‌های مذهبی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س)، آموزش فرهنگ مهدوی، یادآوری ایثار و شهادت شهدای ۸ سال دفاع مقدس و قم‌شناسی عرضه شد، در این مراکز کارشناسان و اساتید حوزه علمیه نیز حضور داشته و پاسخگوی افراد بودند.

حاجی رضا به بسته‌های فرهنگی که در ایام نوروز در میان مسافران و زائران توزیع شد اشاره و بیان کرد: این بسته‌ها شامل نرم افزار «نغمه‌های فاطمی»،سی‌دی‌هایی با عنوان گل فاطمی در خصوص زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان ایشان و همچنین زندگی حضرت معصومه(س) ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم نصب تابلوهای راهنمای مسافرین، قبله‌نما، تابلوهای معرفی امکانات بوستان و ... را از دیگر اقدامات شهرداری‌های مناطق برای ایام نوروز ذکر کرد و افزود: برگزاری مسابقات سبک زندگی و ختم قرآن هدیه به پیشگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در بوستان‌ها و پارک‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در ایام تعطیلات برای مسافران و زائران برگزار شد.

captcha