استانداری بوشهر به مناسبت گرامیداشت روز زن تشکیل جلسه داد
کد خبر: 1395583
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
به همت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر؛

استانداری بوشهر به مناسبت گرامیداشت روز زن تشکیل جلسه داد

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: جلسه‌ای به مناسبت گرامیداشت هفته و روز زن با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و نمایندگان ادارات در استانداری بوشهر تشکیل شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، سعید زرین‌فر، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار بوشهر در جلسه هماهنگی و برنامه‌های گرامیداشت هفته و روز زن که به همت مدیرکل امور بانوان و خانواده در سالن اجتماعات استانداری بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهان غرب برای رسیدن به اهداف خود جامعه زنان را به ابتذال کشیده و با این تهاجم سعی در تخریب شخصیت زنان به‌ویژه زنان ایرانی دارند.



وی تصریح کرد: بعد از انقلاب تلاش‌های زیادی برای ارتقای جایگاه زنان شده ولی هنوز به جایگاه و اهداف مورد نظر نرسیده‌ایم که در این راستا باید برنامه‌ریزی شود و با توجه به سوءاستفاده غرب از شخصیت زنان، تکریم از مقام زنان در جامعه اسلامی نوع ارج‌گذاری به مقام و شخصیت بانوان است.



زرین‌فر اظهار کرد: امور بانوان نباید وارد مسایل اجرایی جزء شود و کار اصلی آن احصای مشکلات و نیازهای این قشر برای تصمیم‌گیری است به همین دلیل در هر شهرستان باید مسایل مورد نظر اولویت‌بندی شوند.



وی تصریح کرد: با وجود تنگناهای مالی و اعتباری باید به مسائل و مشکلات بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه رسیدگی شود.



معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار بوشهر ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مفید و مؤثر در بزرگداشت روز زن باید از جمله اهداف برنامه‌های روز زن در استان باشد.



فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در این آئین گفت: برای گرامیداشت هفته زن 257 برنامه توسط دستگا‌ه‌های اجرایی پیشنهاد شده است که لازم است برخی برنامه‌ها پررنگ‌تر و تخصصی‌تر برگزارشود تا ان‌شاءالله برنامه‌ای متناسب با  هفته  بزرگداشت مقام  و منزلت زن در استان بوشهر برگزار شود.



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: باید با تکیه بر توان بانوان و بهره‌مندی از قابلیت‌های آنان برای بزرگداشت هفته زن برنامه‌هایی پیش‌بینی شود که علاوه براینکه در شأن بانوان باشد، برای آنان سودمند و همراه با نتیجه مطلوب نیز باشد.



دهقانی با بیان اینکه برای هفته زن باید برنامه‌هایی با موضوعات تخصصی داشته باشیم، یادآور شد: ولات حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در واقع ترسیم حرکت زن ایرانی به سوی زن برگزیده و تدوین الگوهای برتر در این راستا است.



وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: در عرصه اقتصاد و فرهنگ زمانی به نتایج مطلوب می‌رسیم که بتوانیم از توان و عزم بانوان ایرانی به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی به بهترین شکل بهره ببریم.



دهقانی با بیان اینکه در هفته گرامیداشت زن از بانوان دارنده مقام‌های ملی و بین‌المللی تجلیل می‌شود، یادآور شد: در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب همایشی از بانوان نخبه استان بوشهر تجلیل خواهد شد.



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: برنامه‌های تکریم بانوان در سراسر استان برگزار می‌شود و در هفته گرامیداشت زن شاهد گردهمایی بانوان خواهیم بود.



فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: 57 درصد از جمعیت 32 هزار خانواری کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که برنامه‌ریزی مفید و مؤثر برای این قشر ضروری است و در سال «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اجرای طرح تعالی فکری، فرهنگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای مدیریت شرایط فکری و فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش گامی برای توانمندسازی اقتصادی است، ضروری است و استحکام اقتصاد خانواده با رویکرد اشتغال گسترده، گسترش شبکه نیکوکاری با محوریت مساجد، برگزاری نشست‌های تخصصی، اشتغال زنان سرپرست خانوار و اهدای جهیزیه از جمله طرح‌های کمیته امداد است.



ارسلان زارع، فرماندار دشتستان در این آئین گفت: یکی از شاخص‌های توسعه در جامعه شاخص توسعه انسانی است که زنان به‌عنوان نیمی از جامعه باید مورد توجه قرار گیرند و همانطور که به آئین‌های عزاداری پرداخته می‌شود باید به آئین‌های جشن و سرور ائمه اطهار(ع) نیز توجه شود.

captcha