مراسم تودیع و معارفه قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد
کد خبر: 1395354
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
با حضور آیت‌الله واعظ‌طبسی؛

مراسم تودیع و معارفه قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم تودیع و معارفه قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با حضور آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان در تالار اماکن متبرکه حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تودیع و معارفه قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی با حضور آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان روز گذشته، 25 فروردین‌‌ در تالار اماکن متبرکه حرم رضوی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیات 5 الی 13 سور انسان و کوثر توسط سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد و سپس سیداحمد علوی، قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی، گفت: به فضل الهی آستان قدس رضوی به‌ویژه در حوزه فرهنگ و انتشار معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، حفاظت و صیانت از موقوفات و ایجاد ارزش افزوده و تولید، گام‌های بسیار بلندی را برداشته است.

وی با ابراز شکر و سپاس از خداوند متعال برای توفیق خدمت‌گزاری بیش از 34 سال در آستان مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع)، بیان کرد: برای من افتخاری ماندگار است که در عصر شکوهمند جمهوری اسلامی و تحت زعامت امام خمینی(ره)، رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و مدیریت توانمند آیت‌الله واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی به فعالیت مشغول بودم.

سپس در این مراسم سعید عبدالحسینی، قائم ‌مقام جدید تولیت آستان قدس رضوی از آستان قدس رضوی در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بالاترین مرجع تعبیر کرد و گفت: مجموعه آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین پشتیبان برای افرادی است که بخواهند راه مناسب را انتخاب کنند و در این زمینه الگویی پیشرو داشته باشند.

وی اظهار کرد: عنصر لازم برای زندگی و پیشرفت بشری فرهنگ است که خوشبختانه آستان قدس رضوی به آن مجهز است و مدیریت اسلامی به‌معنای تام آن در آستان قدس رضوی در حال پیاده شدن است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان به دوران حضورش در بیمارستان رضوی اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در راستای منویات تولیت آستان قدس شکل گرفت و مشغول خدمت‌رسانی است.

همچنین آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان در این مراسم با قدردانی از اقدامات سیداحمد علوی، قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی، بیان کرد: من از ایشان راضی هستم و هر سخنی که برخلاف این گفته شود خلاف واقع است زیرا با وجود مشکلاتی که بوده و هست، در مجموع مدیریت خوبی داشته‌اند و آنچه در توان داشتند در خدمت آستان قدس رضوی قرار دادند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در تلاشیم تا با تعویض مدیران از افکار جدید استفاده کنیم، اظهار کرد: استفاده از مدیران جدید به‌دلیل ضعف مدیران قبلی نیست بلکه آستان قدس رضوی با برخورداری از نیروهای توانمندی، می‌خواهد از توان آنها استفاده کند.

یادآور می‌شود، در نشست تودیع و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجج‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، کاظم راشدیزدی، واعظ و سخنران حرم رضوی، سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، حسن موحدیان، فرماندار مشهد و جمعی از مدیران آستان قدس رضوی حضور داشتند.

captcha