حضرت ام‌البنین(س) نماد حقیقی مادران و همسران شهدا است
کد خبر: 1394623
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

حضرت ام‌البنین(س) نماد حقیقی مادران و همسران شهدا است

خبرنگاران افتخاری/ بنیامین رضاپور: حضرت ام‌البنین(س) بعد از مادر خوبی‌ها حضرت زهرای اطهر(س) به همسری حضرت علی(ع) درآمد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از ویژگی‌هایی که زنان امروز جامعه باید از این همسر وفادار یاد بگیرند این است که ایشان با تمام وجود به تربیت و مراقبت از فرزندانی پرداخت که بدون تعارف در ایجاد آنها هیچ نقشی نداشته و جدای از موقعیت و جایگاهی که در آن قرار داشته فرزندان همسر سابق شوی خود را پرورش داده است.

حال آنکه قیاس فرزندان یگانه زنان عالم حضرت زهرای مرضیه(س) با دیگران اصلا قابل قیاس نیست و تربیت و نقش مادر داشتن برای چنین فرزندانی مایه مباهات و سند افتخاری است که نصیب هر فردی نمی‌شود و این خود نشانه‌ای بر فضائل بی‌حد مادر علمدار کربلا حضرت عباس(ع) است. او پروانه‌وار به گرد وجود نورانی فرزندان حضرت زهرا(س) چرخید در فضیلت مادرانه حضرت ام‌البنین(س) همین کافی است که از همسر خود تقاضا کرد نام اصلی او که فاطمه بود را صدا نزد تا که شاید ناخودآگاه فرزندان فاطمه یاد مادر خود افتاده و روحشان آزرده نشود.

بی‌تردید از دُر وجود مادری چون حضرت ام‌البنین(س) می‌توان انتظار پرورش فرزندی چون حضرت عباس(ع) را داشت که در روز عاشورا چنان عمل کند که مولای خوبی‌ها حضرت اباعبدالله(ع) پس از شهادت ایشان ندا بدهد که عباس با شهادت تو کمرم شکست. باید توجه کرد که حضرت ام‌البنین(س) دو ولی خدا را در دامان خود پروراند و آنها را با تمام وجود دوست می‌داشت.

حتی زمانی که چهار پسرش در کربلا به شهادت رسیدند وقتی بشیر خبر شهادت فرزندانش را می‌داد در هر بار فریاد می‌زد که از حسین(ع) چه خبر؟ تا بشیر خبر شهادت اباعبدالله را داد ام‌البنین(س) ضجه‌ای کشید و ندا داد که «بشیر رگ‌های قلبم پاره شد، همه فرزندان من به فدای اباعبدالله(ع)».

صبر بر مصیبت و داغ شهادت فرزندان و همسرش حضرت علی(ع) توانسته حضرت ام‌البنین(س) را یک الگوی بی‌بدیل برای تمام تاریخ معرفی کند. ذکر این نکته لازم است که حضرت ام‌البنین(س) با اینکه مدت زمانی طولانی بعد از حضرت امیر زنده بودند هیچ شوی دیگری را به همسری برنگزیدند.

captcha