نظارت سازمان حج و زیارت بر انتقال دریایی زائران به عتبات
کد خبر: 1392509
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
نظافتی عنوان کرد:

نظارت سازمان حج و زیارت بر انتقال دریایی زائران به عتبات

گروه اجتماعی: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدام کشتیرانی والفجر برای راه‌اندازی سفر دریایی برای انتقال زائران ایران به عراق، از نظارت بر این راه دریایی خبر داد.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته اعزام زائران عتبات عالیات از مسیر دریایی صورت می‌گرفت، عنوان کرد: یک کشتی مسافربری روزی دو بار 220 نفر از زائران ایرانی را از بندر خرمشهر به بندر بصره می‌برد.
وی ادامه داد: به دلایل بروز برخی از مشکلات از جمله عوارض دریافتی، پایان سال گذشته این خط دریایی تعطیل شد اما در سال جاری کشتیرانی والفجر اعلام کرده است که می‌خواهد چنین خطی را راه‌اندازی کند.
نظافتی اعلام کرد: هنوز «کشتیرانی والفجر» هماهنگی‌های لازم را به سازمان حج و زیارت انجام نداده است، اما به نظر می‌رسد بیشتر مردم خوزستان و شهرهای حاشیه خلیج‌فارس علاقه‌مند استفاده از این راه آبی هستند.
راه آبی امن است اما برای انتقال زائران از بصره به شهرهای مذهبی باید فکری کرد
وی در خصوص مسائل امنیتی این سفر گفت: راه آبی امن است اما با توجه به اینکه زائران در بندر بصره پیاده خواهند شد و بقیه مسیر تا شهرهای مذهبی را باید از طریق زمینی و با اتوبوس طی کنند، باید برای این انتقال فکری کرد.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اصل موضوع استفاده از راه آبی برای انتقال زائران ایرانی به عراق را مورد علاقه‌ سازمان حج و زیارت اعلام کرد و گفت: سازمان علاقه‌مند است این ظرفیت را نیز بر ظرفیت‌های اعزام به عتبات خود بیفزاید و قطعاً طی مذاکراتی با این کشتیرانی قیمت و شرایط انتقال زائران را بررسی کرده و از کشتی نیز بازدید به عمل خواهد آمد و در صورت خوب بودن شرایط از انجام این امر استقبال می‌کنیم.
وی در پایان افزود: بر اساس اعلام‌های قبلی هزینه سفر به عتبات عالیات از 21 اسفند ماه تا آخر خرداد ماه که دور اعزام جدید بوده به قیمت ارز آزاد محاسبه و با 15 درصد افزایش نسبت به قبل از مردم اخذ شده است.
لازم به ذکر است، بر اساس گزارش‌ها این خط مسافری از ابتدای اردیبهشت سال جاری و توسط یک فروند شناور شرکت کشتیرانی والفجر مسافران را به عراق منتقل خواهد کرد.

captcha