جامعه قرآنی برای وحدت مسلمین گام‌های جدید بردارد
کد خبر: 1391275
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
مهکام بیان کرد:

جامعه قرآنی برای وحدت مسلمین گام‌های جدید بردارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشور در مراسم تجدید دیدار اساتید، مدیران و فعالان قرآنی کشور گفت: جامعه قرآنی برای ایجاد اتحاد و همدلی در بین مسلمین باید گام‌های جدید بردارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست تجدید دیدار پیشکسوتان، اساتید و مدیران قرآنی کشور عصر امروز، 17 فروردین‌ماه در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا برگزار شد، در بخشی از این مراسم حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان به بیان سخنان کوتاهی پرداخت.

زندگی خود را باید فاطمی کرد

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه، گفت: باید سعی کنیم زندگی خود را فاطمی کنیم و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی برای دادن رنگ و بوی قرآنی به زندگی فروگذار نکنیم.
مهکام با اشاره به آیه 102 و 103 سوره مبارکه «آل‌عمران»، اظهار کرد: این دو آیه بیانگر این است که اگر می‌خواهیم متحد شویم، شالوده آن چیزی نیست جز تقوای الهی و بعد از تقوای الهی است که بحث اتحاد پیش می‌آید و آیه مبارکه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» مصداق بارز این امر است.
این پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه مصداق بارز حبل‌الله را قرآن کریم عنوان کرد و افزود: از همه ایرانیان و به خصوص جامعه قرآنی انتطار می‌رود برای تشویق وحدت مسلمین گام‌های نویی برداشته شود.

عزم ملی و مدیریت جهادی اتحاد با اتحاد محقق می‌شود

وی تصریح کرد: عزم ملی و مدیریت جهادی زمانی محقق خواهد شد که اتحادی که به آن اشاره شده است نیز تحقق یابد.
مهکام در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم تجدید دیدار پیشکسوتان، اساتید و مدیران قرآنی کشور به یکی از اشعار حافظ شیرازی و مولانا درباره اتحاد اشاره کرد و گفت: همیشه همدلی و اتحاد مشکل‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

captcha