وظیفه گروه قرآن فرهنگستان علوم پزشکی جهت‌دهی به توانمندی‌های قرآنی این قشر است
کد خبر: 1383126
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
رحیم قربانی تأکید کرد:

وظیفه گروه قرآن فرهنگستان علوم پزشکی جهت‌دهی به توانمندی‌های قرآنی این قشر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه این گروه بیشتر وظیفه مشاوره‌ای به سایر گروه‌های تخصصی این فرهنگستان را دارد، گفت: گروه قرآن و عترت وظیفه جهت‌دهی به توانمندی‌های قرآنی جامعه پزشکی را دارد.

رحیم قربانی، دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه این گروه از دو سال و نیم پیش راه‌اندازی شده است، گفت: در این گروه 15 نفر از پیشکسوتان قرآنی که در حوزه پزشکی فعالیت دارند، عضو هستند که تاکنون نزدیک به 50 جلسه نیز برگزار کرده‌اند.

برگزاری دو جلسه در هر ماه
وی افزود: این جلسات هر دو هفته یک بار با حضور اعضاء برگزار و در مورد مباحث مختلف بحث می‌شود که تاکنون مباحث بسیار مفیدی در مورد فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه پزشکی مطرح و برای آن نیز راهکارهایی ارائه شده است و در پاره‌ای موارد نیز این راهکارها اجرایی شده است.
قربانی تصریح کرد: همایش بزرگ قرآنی با حضور 300 نفر از نخبگان قرآنی جامعه پزشکی در روزهای گذشته برگزار شد، یکی از برنامه‌هایی اجرایی گروه قرآن، عترت و سلامت بود، این همایش در نوع خود بی‌نظیر بود به گونه‌ای که حتی شاید خود وزارت بهداشت نیز تاکنون نتوانسته بود این تعداد پزشکی قرآنی را دور هم جمع کند.

حوزه کاری گروه قرآن، عترت و سلامت مشاوره‌ای است
دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه بیان کرد: با اینکه در اساسنامه این گروه آمده است که وجود گروه قرآن، عترت و سلامت به منزله یک کمک فکری، مشورتی و کارشناسی برای جامعه پزشکی است، اما برخی از مجریان برنامه‌ها این برداشت را دارند که این گروه قصد ورود به برنامه‌های اجرایی فرهنگستان علوم پزشکی را دارد، در صورتی که این گونه نیست.
وی با تأکید مجدد بر اینکه گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بیشتر در امور مشورتی ورود می‌کند، اظهار کرد: در راستای اهداف خود ممکن است دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهاداتی که مورد تصویب قرار می‌گیرد را به عنوان راهکارهای برنامه‌های اجرایی به وزرات بهدشت و یا نهادهای مرتبط دیگر ارائه دهیم.
قربانی با بیان اینکه در این راستا ممکن است اقدام به برگزاری همایش نیز داشته باشیم، تصریح کرد: اجرای برنامه‌هایی در چنین قالبی ورود به کارهای اجرایی نیست و در واقع عمده فعالیت ما این است که سایر گروه‌های تخصصی فرهنگستان علوم پزشکی را ترغیب به برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی با موضوع قرآنی می‌کنیم.

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی گفت: یکی از اهداف ما این است که به سایر گروه‌های تخصصی فرهنگستان علوم پزشکی در زمینه برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوعات قرآنی مشاوره کارشناسی ارائه دهیم، به عنوان مثال گروه قرآن و عترت پیشنهاداتی به گروه ارولوژی می‌دهد و آنها خودشان برنامه‌ها را پیگیری ‌می‌کنند، یا در حال حاضر نشست‌های قرآنی که جامعه دندان‌پزشکان برگزار می‌کند نیز در همین راستا است، یعنی برگزاری چنین نشستی از سوی گروه قرآن، عترت و سلامت به گروه دندانپزشکی ارائه شد و آنها نیز برگزاری آن را در دستور کار قرار دادند به گونه‌ای که اخیراً نیز سی‌امین نشست آنها برگزار شد.

پزشکان در زمینه قرآنی دارای توانمندی‌های زیادی هستند
قربانی با بیان اینکه در یکی از دوره‌های مسابقات سراسری قرآن کریم سه نفر اول رشته قرائت تحقیق از اعضای جامعه پزشکی بودند، گفت: جامعه علوم پزشکی دارای توانمندی‌های بسیار زیادی در زمینه قرآنی است که باید از آنها بهره برد؛ پیشنهاد فرهنگستان این است که به تولیداتی که از قشر پزشکی بیرون می‌آید، جهت داده شود تا خروجی‌ها بهتر ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای با حضور اعضای گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه در مورد فعالیت‌های که باید در سال آینده اجرایی شود، بحث و تبادل نظر خواهد شد؛ با اینکه کمتر از سه سال از عمر فعالیت‌های این گروه می‌گذرد، اما ارتباطات بسیار خوبی با کارشناسان دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی برقرار شده است که در ارتقای فعالیت‌های اثرگذار خواهد بود.

captcha