قدردانی فرماندار ولگوگراد از مسلمانان برای کمک به قربانیان حادثه تروریستی
کد خبر: 1381772
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

قدردانی فرماندار ولگوگراد از مسلمانان برای کمک به قربانیان حادثه تروریستی

گروه بین‌الملل: سرگی بازهنوف، فرماندار شهر ولگوگراد روسیه از مسلمانان به خاطر کمک به قربانیان حادثه تروریستی اخیر در این شهر قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Islam.ru»، بازهنوف با انتشار نامه‌ای، به نمایندگی از مردم ولگوگراد از مسلمانان به خاطر کمک‌های فراوان به حادثه‌دیدگان و خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی قدردانی کرد.
شهر ولگوگراد که دروازه ورود به بخش جنوبی روسیه محسوب می‌شود و با دریاهای خزر و سیاه و کوه‌های قفقاز محاصره شده است، اوایل دی ماه سال جاری هدف دو بمب‌گذاری تروریستی قرار گرفت که در جریان آن 34 نفر به قتل رسیدند و در روسیه سه روز عزای عمومی اعلام شد.
پس از آن شورای مفتیان روسیه و بنیاد زکات این کشور در واکنش به حادثه تروریستی شهر ولگوگراد، از بسیج مسلمانان برای اهدای کمک‌های نقدی و اهدای خون به قربانیان خبر دادند.
اداره امور دینی مسلمانان تاتارستان نیز مبلغ قابل توجهی را برای کمک به بازماندگان این حادثه اهدا کرد.
کامل حضرت سمیع‌اولین، مفتی تاتارستان اعلام کرد: مسلمانان در برابر چنین پیشامدهایی ساکت نمی‌مانند، دین اسلام ما را به کمک به دیگران به هنگام سختی تشویق می‌کند.
این در حالی است که رسانه‌ها و گروه‌های ضداسلامی در سوریه تلاش داشتند تا این حملات تروریستی را به وسیله‌ای برای تحت فشار قرار دادن مسلمانان روسیه تبدیل کنند.

captcha