حاکمیت نظام الهی، گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار گیرد
کد خبر: 1381433
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
حجت‌الاسلام قربان‌پور:

حاکمیت نظام الهی، گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: اجرای دستورات و احکام الهی و مبارزه با دشمنان اسلام و به‌طور کلی حاکمیت نظام الهی در جهان، گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران باشد.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: دهه چهارم انقلاب اسلامی باید زمینه‌ساز تعامل بیشتر دولت و ملت برای رشد و توسعه مؤسسات قرآنی باشد.

رفع بیسوادی قرآنی در جامعه

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون دولت از مؤسسات و مراکز قرآنی اعم از دولتی و مردم نهاد حمایت و پشتیبانی‌های خوبی داشته، اظهار کرد: با این وجود برای رفع بی‌سوادی قرآنی و فراگیر شدن معارف و آموزه‌های قرآن در سراسر کشور حمایت‌های بیشتری از مؤسسات قرآنی لازم است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: دولت باید در شرایط فعلی این حقیقت را مدنظر داشته باشد که هر چه به مؤسسات و فعالان قرآنی نزدیک‌تر شود و حمایت کند اثرات مثبت اجتماعی و اخلاقی بیشتری را در جامعه نظاره‌گر خواهد بود.

نظام باید مجری فرامین کلام وحی باشد

وی با بیان اینکه حق قرآن کریم فوق‌العاده بالاست و نظام باید مجری فرمان قرآن کریم باشد، افزود: این حق باید در زمینه‌های مختلف همچون نشر مفاهیم قرآنی، آموزش‌های قرآنی، حمایت از مراکز و مؤسسات قرآنی و فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی ادا شود؛ لذا ارائه مصوبات قرآنی بودجه‌آور در این زمینه بسیار راهگشاست.

حجت‌الاسلام قربا‌ن‌پور با اشاره به اینکه اجرای دستورات و احکام الهی و مبارزه با دشمنان اسلام و به‌طور کلی حاکمیت نظام الهی، گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب باشد، بیان کرد: اساس اسلام بر دفاع از مظلوم، پشتیبانی از معنویات و اجرای احکام الهی در عالم بنا نهاده شده که در قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) نیز مورد تأکید قرار گرفته است؛ لیکن رویکرد دهه چهارم انقلاب باید در راستای تحقق این امور بر روی زمین متمرکز باشد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر از این نکته نیز نباید غافل شد که در عملیاتی‌سازی این امور با جریانات به‌هم‌ پیوسته مخالفان دین اسلام  در دنیا مواجه بوده و با وحدت عملیاتی گسترده از ناحیه دشمن روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام قربان‌پور اعلام کرد: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده‌اند؛ حتی برای تبلیغ اسلام آمریکایی و اسلام شیطانی نیز باید یکپارچه در مقابل حامیان اسلام ناب محمدی متحد شوند.

حرکت به‌سمت حقایق دین و عدالت‌گستری

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه نظام الهی بر مبنای حرکت دین به‌سمت حقایق دین اسلام و عدالت‌گستری بنا نهاده شده است؛ لذا برای تحقق این فرمان الهی باید مسلمانان از داخل و بیرون کشور دست به دست یکدیگر داده تا حاکمیت الهی را در این کره خاکی به‌منصه ظهور برسانند.

وی برخورد حکیمانه و مدبرانه با این جریانات را لازمه اجرایی‌ شدن چنین امری در دنیا دانست و عنوان کرد: در این راستا مسلمانان بدانند که شیطنت دشمن تمام‌شدنی نیست و هرروز به‌دنبال طراحی دسیسه‌ای جدید است؛ بنابراین مراقب باشند که مرعوب رفتار و گفتار دشمن نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان با بیان اینکه از سویی اعتماد به ذات اقدس پروردگار، اتحاد مردم و مسئولان، صداقت‌پیشگی در امور و کاستن توقعات را از دیگر رموز حصول نتیجه در‌خصوص حاکمیت نظام الهی در دنیاست، ا‌ظهار کرد: اگر این موضوعات در جامعه مسلمانان رعایت شود و آن‌ها متحدانه به یاری دین خدا بشتابند؛ قطعاً عنایت پروردگار شامل حال آن‌ها شده و نصرتش را مشاهده خواهند کرد.

captcha