کمبود 5 مرکز جامع سرطان/ کاستی‌های حوزه سلامت مشارکت خیران را می‌طلبد
کد خبر: 1379553
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
زالی تصریح کرد:

کمبود 5 مرکز جامع سرطان/ کاستی‌های حوزه سلامت مشارکت خیران را می‌طلبد

گروه سلامت: رئیس سازمان نظام پزشکی از نیاز به ایجاد پنج مرکز جامع سرطان خبر داد و گفت: تهران ماهیت ارجاعی دارد و این مقدار مراکز موجود کافی نیستند، این کاستی‌ها می‌تواند با مشارکت مردم خیر مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، شب گذشته، پنجم دی‌ماه، در آئین رونمایی از اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به بیان سخنرانی پرداخت و گفت: ایجاد اوراق مشارکت برای اولین بار است که در کشور رخ داده و نمایی از وقف جمعی را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به کاستی‌ها‌یی که در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: این کاستی‌ها می‌تواند با مشارکت مردم خیر مرتفع شود. وقف در کشور ما پیشینه درخشانی در ارائه خدمات حوزه سلامت داشته است، ولی به طور مشخص حوزه‌ای که نیاز به مشارکت بیشتر دارد مشخص نبود.

سالانه 90 هزار مورد علمی سرطان در کشور بیماریابی می‌شود

زالی سرطان را یکی از سه علت اصلی مرگ و میر در کشور دانست و گفت: سالانه 90 هزار مورد علمی سرطان در کشور بیماریابی می‌شود. در حال حاضر سن ابتلا به سرطان در کشور کاهش یافته‌ است و با توجه به کاستی‌ها و نقصان‌هایی که در ارزیابی اولیه بیماران سرطانی وجود دارد، وقتی بیماران متوجه بیماری خود می‌شوند که دچارپیشرفت شده است و هزینه‌های بالاتری دارد.

برخی از بیماران سرطانی نان‌آور خانواده هستند

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران سرطانی نان‌آور خانواده هستند و باید مشکلات آن‌ها برای درمان بیماری مورد توجه قرار گیرد گفت: در این راستا کمیته فنی و کارشناسی تشکیل و پس از نیازسنجی مقرر شد تا در مرحله نخست اوراق وقف در حوزه سلامت منتشر شود.

تهران ماهیت ارجاعی دارد

وی از نیاز به ایجاد پنج مرکز جامع سرطان خبر داد و گفت: تهران ماهیت ارجاعی دارد و این مقدار مراکز موجود کافی نیستند. بیمارستان تخصصی سرطان که از طریق اوراق وقفی مشارکتی ساخته می‌شود در منطقه 20 واقع است و 48 میلیارد تومان برای ساخت و 49 میلیارد تومان نیز برای تجهیز هزینه دارد.

ایجاد بیمارستان تخصصی سرطان طی 3 سال

وی در پایان یادآرو شد: این بیمارستان در بازه زمانی سه ساله به شرط تأمین هزینه‌های آن با مشارکت عمومی مردم که صاحبان اصلی این پروژه هستند ساخته می‌شود.

captcha