40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند/ تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به این بیماری
کد خبر: 1371772
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۵
وزیر بهداشت:

40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند/ تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به این بیماری

گروه سلامت: وزیر بهداشت گفت: سرطان 6 درصد بیماری‌های کشور را تشکیل می‌دهد و بیش از دو هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور به این بیماری اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سید‌حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به 300 هزار مبتلا به سرطان در کشور گفت: سرطان سومین علت مرگ و میر در کشور است و سالانه 90 هزار نفر به تعداد مبتلایان به سرطان افزوده می‌شود.
چاقی ، مصرف دخانیات و تغذیه نادرست از عوامل ابتلا به سرطان
وزیر بهداشت بیشترین شیوع سرطان را در زنان سرطان پستان و در مردان سرطان معده عنوان کرد و افزود: عدم تحرک، چاقی، مصرف دخانیات و عادات نادرست تغذیه از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری سرطان هستند.
هاشمی یادآور شد: از غذایی که مصرف می‌کنیم تا هوایی که نفس می‌کشیم همه در گروه عوامل خطر ساز سلامتی به شمار می‌روند که این‌ها همه ناشی از مشکلات زندگی مدرنیته و شهرنشینی است.
وزیر بهداشت خاطر‌نشان کرد‌: استفاده از سموم و مکمل‌ها در مواد غذایی و محصولات کشاورزی افراد زیان بخش و بیماری آفرین است و در این زمینه گرچه قوانین خوبی به تصویب رسیده است اما در بخش اجرا ناهماهنگی‌هایی وجود دارد.
وی هزینه‌های سرطان را برای بسیاری از خانواده‌ها دردآور عنوان کرد و افزود: اگر ما تنها به درمان توجه کنیم، در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم، بخش مهمی از این هزینه متوجه مردم است، متاسفانه بخش قابل توجهی از این بیماران بی پناه هستند، چرا که فاقد بیمه‌های فراگیر ‌هستیم.
وزیر بهداشت با اشاره به هزینه‌های درمانی بسیار بالای سرطان گفت: متاسفانه هزینه‌های سرطان یکی از دلایل سقوط مردم به زیر خط فقر است و امیدواریم این بیماران از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند.

captcha