ویژگی سازش ناپذیری امام(ره) ریشه در مفاهیم عاشورا دارد
کد خبر: 1371695
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
حجت‌الاسلام حسین‌خانی:

ویژگی سازش ناپذیری امام(ره) ریشه در مفاهیم عاشورا دارد

گروه سیاسی: جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 3 حمزه سیدالشهدا(س) گفت: از آنجا که حضرت امام‌(ره) تربیت شده سیره قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بود، اصل سازش‌ناپذیری امام(ره) در برابر استکبار بر سر منافع ملت برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است.

حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی، جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 3 حمزه سیدالشهدا(س) سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: در یک نگاه می‌توان دستاوردهای انقلاب اسلامی را توسعه معنویت، آشنایی بشر با ارزش‌های الهی و معنوی و در نهایت زمنیه‌سازی برای ظهور منجی موعود برشمرد.

وی رهبری را رکن انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رهبری ستون فقرات انقلاب اسلامی است و در نظام اسلامی رهبری دارای ویژگی‌های خاصی است که باعث شد انقلاب ایران به‌عنوان یک پدیده نو و منحصر به‌فرد باشد و موجی در جامعه ایجاد کند که برکات آن تا زمان حاضر نیز استمرار داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین رهبری دینی را دلیل استمرار مسیر و اهداف انقلاب دانست و گفت: رهبری باعث شد که انقلاب ایران مانند بسیاری از انقلاب‌های جهان ابتر نماند و همچنان منادی آزادی‌خواهی و عدالت‌محوری در جهان باشد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی اضافه کرد: حضرت امام(ره) تحت سیره قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تربیت و رشد یافته بود و تمام موضع‌گیری‌ها، نظرات، بیانیه‌ها و دستورات و حتی وصیت‌نامه الهی و سیاسی ایشان ملهم از آموزه‌های دینی است.

وی تصریح کرد: سازش‌ناپذیری امام راحل با دنیای استکبار و گروه‌های منحرف بر سر منافع و مصالح ملت و نظام اصلی است که ایشان از مکتب اهل بیت(ع) به‌ویژه مکتب عاشورا جهت تحقق عملی جمله معروف «هیهات من الذله» سیدالشهدا(ع) وام گرفته است.

وی یادآور شد: اصولی که امام راحل از مکتب عاشورا الهام گرفت در انقلاب اسلامی به یک دکترین و استراتژی تبدیل شد و ایشان دقیقاً در این مسیر حرکت انقلاب را آغاز کرد و ادامه داد و امروز شاهد آن هستیم که این حرکت توسط فرزند خلف امام راحل، مقام معظم رهبری استمرار یافته و تا امروز ادامه دارد.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 3 حمزه سیدالشهدا(س) سپاه شهدای آذربایجان غربی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم عزتمان را همچنان حفظ کنیم باید براین نکته پافشاری داشته باشیم که «حسبنا الله نعم الوکیل»، پروردگار بر ما کفایت می‌کند و چون با خدا هستید، هیچ‌گونه خوف و وحشتی نداشته باشید.

captcha