توجه به پیشکسوتان قرآنی در رأس برنامه‌های ارتش است
کد خبر: 1371069
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
جانشین دارالقرآن آجا:

توجه به پیشکسوتان قرآنی در رأس برنامه‌های ارتش است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهدی میدانی اظهار کرد: فعالان و پیشکسوتان قرآنی در برنامه‌های سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش مورد توجه قرار می‌گیرند.

سرگرد مهدی میدانی، جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: پیشکسوت قرآنی را می‌توان سرچشمه آموزش‌های علوم قرآنی در میان عموم قرآنیان دانست، پیشکسوت قرآنی شخصی است که عمر خود را صرف فعالیت قرآنی کرده است و باید از این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله قرائت، حفظ و تفسیر قرآن استفاده بهینه کرد.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد توجه بسیاری در ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و ثمرات این توجه را می‌توان در میان پیشکسوتان قرآنی در ارتش مشاهده کرد، خوشبختانه پیشکسوتان قرآنی زیادی در ارتش وجود دارند که باید از وجود این عزیزان در راه اشاعه تعالیم قرآنی استفاده کرد.

میدانی اظهار کرد: فعالان قرآنی پس از بازنشستگی به طور معمول از کار روزمره فاصله می‌گیرند و چون روحیه آنها با قرآن کریم پرورش یافته است، از قرآن جدا نمی‌شوند و در سازمان‌های مربوطه به فعالیت‌‌های قرآنی و آموزش کلام وحی می‌پرازند.
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی به هیچ عنوان از پیشکسوتان قرآنی فاصله نگرفته است و این فعالان قرآنی در برنامه‌های قرآنی سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرند، در طی فعالیت‌های قرآنی از این استادان به عنوان مربی و داور در مسابقات و اردوهای آموزشی استفاده می‌شود؛ همچنین امسال 40 نفراز این پیشکسوتان در بخش بانوان و آقایان در مراسم‌ مختلف مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.
میدانی در پایان یادآور شد: به همت سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی از زندگی این پیشکسوتان قرآنی و فعالیت‌های قرآنی که در این مدت زمانی در ارتش داشتند، مطالبی را جمع کرده‌ و در یک کتاب گرد آورده‌‌ایم، این اثر ارزشمند را در اختیار تمامی فعالان قرآنی داده‌ایم تا این فعالان قرآنی در ارتش شناخته شده وعلاقه‌مندان بتوانند از این تجربه‌ها به نحو مطلوب بهره بگیرند.

captcha