معرفی صحیح اهداف و دستاوردهای انقلاب از نیازهای امروز جامعه است
کد خبر: 1368608
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
حجت الاسلام نکونام:

معرفی صحیح اهداف و دستاوردهای انقلاب از نیازهای امروز جامعه است

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه اجرا شدن احکام اسلام را در کشور فراهم کرد، گفت: شناخت صحیح از اهداف و دستاوردهای انقلاب و معرفی صحیح آن به جامعه از نیازهای ضروری جامعه است چراکه بی توجهی به این اصول، انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف می کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری- حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد جمعه، یازدهم بهمن در خطبه‌های نماز جمعه از کمک به همنوعان و گره‌گشایی از مشکلات جامعه و توجه به سلامت فکری و روحی را از مهم ترین مصادیق تقوای الهی عنوان کرد.


وی توجه به سلامت فکری و روحی را یک دغدغه تربیتی در جامعه بیان کرد و درمان این بیماری های اخلاقی و رفتاری را مصداق بارز تقوا و مایه کمال و رشد معنوی و روحی انسان در دنیا و آخرت دانست.


امام جمعه شهرکرد به یکی دیگر از مصادیق مهم تقوای الهی اشاره و از آن به عنوان یک دغدغه و نیاز اساسی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: رشد ایمان و تقویت باورهای دینی یک دغدغه و نیاز اساسی است که غفلت و بی توجهی نسبت به این امر مهم خسران و گمراهی به همراه خواهد داشت.


ارتقای باورهای دینی از مهم ترین اصول بندگی است
حجت الاسلام نکونام تقویت و ارتقای باورهای دینی را مایه رشد و کمال انسان دانست و با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص تقویت باورهای دینی تصریح کرد: امام صادق (ع) می فرمایند: من استوی یوماه فهو مغبون؛ هر کس دو روزش یکسان باشد، او مغبون است و ضرر کرده است بنابراین ارتقای باورهای دینی یکی از مهم ترین اصول بندگی محسوب می شود.


وی با تاکید بر اینکه افزایش ایمان و ارتقای باورهای دینی باید دعای مستمر و همیشگی انسان ها باشد، گفت: متاسفانه برخی افراد باور و ایمانشان در میانسالی در مقایسه با جوانی نسبت به معاد، قیامت و قرآن بسیار ضعیف و حتی کاهش چشمگیری یافته است که یک خسران و ضایعه ای بزرگ برای این گونه افراد است.


نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به سفر دو روزه خود به دهستان موگویی در راستای بررسی و حل مشکلات آنان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه نارسایی ها و بی توجهی های فراوانی در سطح کلان نسبت به استان محروم چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.


استان محروم چهارمحال و بختیاری مظلوم واقع شده است


وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در ابعاد مختلف محروم و مظلوم واقع شده است، خواستار توجه ویژه مسئولان نظام به ویژه رئیس جمهور و دیگر خدمتگزاران در راستای حل و برون رفت این استان از محرومیت شد.


حجت الاسلام نکونام محاصره800 خانوار با 5 هزار نفر جمعیت در 15 روستای دهستان موگویی در برف با گذشت دو هفته از بارش رحمت الهی در استان را مصداق و نمونه بارز محرومیت مردم این استان دانست.


به گفته وی، قبل از حضور در نماز جمعه با مردم روستای سرآقاسید تماس گرفته ام اما متاسفانه هنوز بعد از گذشت دو هفته راه های ارتباطی تاکنون بازگشایی نشده است و مردم همچنان در محاصره برف و سرما قرار گرفته اند.


امام جمعه شهرکرد با انتقاد از بی توجهی مسئولان نظام در ارتباط با حل مشکلات استان های محروم، تصریح کرد: بنده از این بی توجهی و غفلت مسئولان نسبت به حل مشکلات ریشه ای و حیاتی استان چهارمحال و بختیاری تعجب می کنم؛ مگر حل مشکل راه  های ارتباطی مردم در دهستان موگویی چه مقدار وقت و هزینه در مقایسه با هزینه های کلان کشور خواهد برد؟ متاسفانه نگاه ها نسبت به این استان ها خیلی محدود و ناچیز است.


وی با طرح این سوال که چرا امداد رسانی به وضعیت بحرانی دهستان موگویی صورت نمی پذیرد؟ خاطرنشان کرد: اگر یک حادثه کوچک در یک منطقه ای از کشور رخ بدهد تمام رسانه ها، مسئولان و امدادرسانان برای حل آن مشکل بسیج می شوند اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان و رسانه ها برای حل مشکل ساده دهستان موگویی دغدغه و احسا خطر نمی کنند و مردم این دهستان اکنون در شریطی بحرانی به سر می برند.


حجت الاسلام نکونام در ادامه با تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بر مردمی برگزار کردن هر چه باشکوه تر جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر نقاط استان به ویژه در مساجد و بازارها تاکید کرد.


تغییر نگاه ها نسبت به اصول انقلاب انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف می کند


وی به دستاوردهای 35 ساله انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: شناخت صحیح از انقلاب، دستاوردها و معرفی صحیح آن به جامعه یکی از نیازهای ضروری جامعه کنونی ما است؛ چرا که تغییر نگاه ها و بی توجهی نسبت به اصول انقلاب موجب می شود انقلاب از مسیر اصلی خود خارج و به انحراف کشیده شود.


حجت الاسلام نکونام انقلاب اسلامی را بر پایه اسلام فرهنگی و دینی دانست و گفت: این انقلاب بر اساس اسلام و آموزهای دینی و فرهنگی شکل گرفته است و هدف اصلی آن حیات بخشیدن به اسلام و ارزش های دینی است.


وی با طرح این سوال که آیا ما به انقلاب اسلامی بدهکار هستیم یا انقلاب به ما؟ تصریح کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره): قبل از اینکه بگویید انقلاب برای ما چه کرد بگویید ما برای انقلاب چه کردیم؛ چرا که انقلاب و اسلام از ما انتظارات فراوانی دارند.


به گفته حجت الاسلام نکونام، انقلاب اسلامی ایران به اسلام، حیاتی دوباره بخشید و زمینه اجرا شدن احکام اسلام را در کشور فراهم کرد، بنابراین پاسداری از آن یکی از مطالبات و درخواست های اسلام و امام وشهدا از نسل امروز انقلاب است.

captcha