مشکلات فرهنگی و اقتصادی دهستان موگویی بررسی شد
کد خبر: 1367450
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
با سفر امام جمعه شهرکرد؛

مشکلات فرهنگی و اقتصادی دهستان موگویی بررسی شد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با حضور در منطقه صعب‌العبور دهستان موگویی از توابع شهرستان کوهرنگ، با مردم آن دیار دیدار کرد و از نزدیک به بررسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی این منطقه پرداخت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در این سفر با اشاره به وضعیت نامطلوب و اسف‌بار مردم این روستاها خواستار حل مشکلات این دهستان به‌ویژه بازگشایی راه ارتباطی این دهستان که به‌واسطه بارش برف حدود شش ماه از سال بسته می‌شود، رفع مشکلات فرهنگی، تغذیه‌ای، بهداشتی، درمانی و تأمین مایحتاج ضروری این مردم شد.



حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه 5 هزار نفر از جمعیت این منطقه در محاصره برف قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: متأسفانه با هر بارش رحمت‌های الهی جاده‌های ارتباطی مردم 15  روستای موگویی با مرکز شهرستان قطع می‌شود و هیچ‌گونه امکانی برای ارتباط مردم با مرکز شهر وجود ندارد که این مسئله یک بحران و چالش بزرگ برای استان محسوب می‌شود.



به گفته وی، متأسفانه در برخی از روستاهای این شهرستان هیچ‌گونه جاده‌ای حتی راه ارتباطی مال‌رو نیز وجود ندارد و در پی بارش رحمت الهی راه بر تمامی مردم بسته شده و امدادرسانی به کندی صورت می‌پذیرد.



وی با اشاره به حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس هلال احمر و راه استان برای بررسی و رفع هرچه سریع‌تر مشکلات مردم این روستاها خاطرنشان کرد: حضور مسئولان استانی در این روستاها هم مایه دلگرمی و دلجویی از مردم خواهد بود و هم اینکه مشکلات و معضلات آن‌ها را از نزدیک مشاهده و در راستای حل آنان با جدیت اقدام خواهند کرد.



حجت‌الاسلام نکونام همچنین با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در کارهای اجرایی هیچ دخالتی ندارد، تصریح کرد: نماینده ولی فقیه مسئولیت انجام امور اجرایی در استان را بر عهده ندارد اما این حضور در میان مردم، یک اعلام حمایت و دلسوزی و پیگیری مشکلات مردم است و به‌طور قطع بنده بر همه امور نظارت داشته و در راستای حل مشکلات مردم استان تلاش خواهم کرد.



مسئولان نظام پیگیر رفع مشکلات مناطق محروم باشند



وی با تأکید بر ضرورت پیگیری و بررسی مطالبات مردم به‌ویژه حل مشکلات بحرانی دهستان موگویی از طریق مسئولان نظام، خاطرنشان کرد: ما مشکلات و مطالبات مردمی را به‌صورت کامل رصد و پیگیری خواهیم کرد و از مسئولان خواستار رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم هستیم.



امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بازگشایی راه‌های ارتباطی مردم این روستا به کندی صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: متأسفانه روند خدمت‌رسانی به مردم این دهستان با کندی پیش می‌رود به نحوی که حضور ما برای پیگیری و مشاهده مشکلات مردم در این مناطق از مسیرهای ارتباطی استان لرستان به این دهستان صورت پذیرفت.



به گفته وی، با وجود این‌که در این سفر از ماشین‌های مناسب و با تمام امکانات استفاده شد و همه نیروهای ستاد بحران و هلال احمر استان در این راستا همراهی کردند، اما هنوز روند بازگشایی مسیر و امداد رسانی به کندی پیش می‌رود.



حل مشکلات مناطق محروم؛ از مطالبات جدی امام جمعه شهرکرد



وی با اشاره به ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، رسیدگی و حل مشکلات مردم استان چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در مناطق محروم را مهم‌ترین موضوع این نامه دانست.



حجت‌الاسلام نکونام توجه ویژه به مناطق محروم، حل مشکلات درمانی و بهداشتی و ایجاد ساختارها و زمینه‌های مناسب برای توسعه و پیشرفت استان و خروج آن از محرومیت را از مهم‌ترین مطالبات این نامه برشمرد.



وی با بیان اینکه مشکلات مردم مناطق محروم باید به گوش مسئولان نظام برسد، حل مشکلات مردم موگویی را یکی از مطالبات اصلی در این نامه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه 800 خانوار با 5 هزار نفر جمعیت در 15 روستای دهستان موگویی در سخت‌ترین شرایط و بدون هیچ‌گونه امکانات و با وجود چالش‌های فرهنگی در حال زندگی هستند که این مشکلات زیبنده یک نظام اسلامی نیست و مسئولان باید در راستای حل این گونه مشکلات اهتمام ویژه داشته باشند.



حجت‌الاسلام نکونام به حضور 12 ساعتی در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: بنده و تمامی عوامل استانداری و نیروهای امدادی با تمامی امکانات و تجهیزات به مدت 12 ساعت در منطقه حضور داشتیم که متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای و فراهم نبودن امدادهای هوایی تنها به دو روستا سرکشی شد.



وی تأکید کرد: می‌طلبد رئیس جمهور دولت تدبیر امید به محض شنیدن این مشکلات و مطالبات بدون هیچ‌گونه درنگ، دستور رسیدگی به مشکلات مردم در این منطقه را صادر کنند و پیگیر حل مشکلات مناطق محروم باشند.



حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه نباید از مطالبه و پیگیری خسته شد، تصریح کرد: مردم به‌ویژه ساکنان مناطق محروم باید روحیه مطالبه‌گری و درخواست خود را با قوت حفظ کنند و لحظه‌ای از بیان مشکلات خسته نشوند؛ چرا که این پیگیری‌ها و مطالبات اثرگذار خواهد بود و به گوش مسئولان خواهد رسید.



به گزارش ایکنا، با سفر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به دهستان موگویی از روستاهای چین و صالح کوتاه بازدید، مسجد روستای صالح کوتاه کلنگ‌زنی و بیش از 150 بسته سبد کالا شامل محصولات غذایی و بسته فرهنگی میان خانوارهای این دهستان توزیع شد.

captcha