شناسایی 142 حافظ کل قرآن در استان مرکزی
کد خبر: 1366488
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

شناسایی 142 حافظ کل قرآن در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل اداره اوقاف استان مرکزی از شناسایی بیش از 140 حافظ کل قرآن در سطح استان خبر داد و گفت: روند شناسایی از حافظان همچنان ادامه دارد.


حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در راستای طرح تربیت حافظان قرآن از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری طی بررسی‌های به عمل آمده توسط این سازمان 142 حافظ کل قرآن کریم در سطح استان شناسایی شدند.



وی بیان کرد: قطعاً حافظان کل قرآن استان بیش از این تعداد هستند که هنوز ناشناخته مانده‌اند و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته تاکنون موفق به شناسایی تعدادی از آنها شده‌ایم و روند شناسایی این افراد همچنان ادامه دارد.



حجت‌الاسلام عباسیان اظهار کرد: تعداد حافظان قرآن کریم نسبت به سال‌های ابتدای انقلاب و قبل از آن در کشور و استان مرکزی افزایش چشمگیری داشته است و امید می‌رود با حمایت مسئولان پیرو طرح تربیت حافظان قرآن کریم و تحقق منویات رهبری این رقم در آینده نزدیک افزایش یابد.



مدیرکل اداره اوقاف استان مرکزی افزود: بیشترین آمار حافظان کل قرآن استان مربوط به اراک و خمین و کمترین تعداد نیز در خنداب شناسایی شده‌اند.



احمدرضا آجلو؛ کوچک‌ترین حافظ قرآن استان مرکزی



وی ادامه داد: احمدرضا آجلو، کوچک‌ترین و کم‌سن و سال‌ترین حافظ کل قرآن استان مرکزی و یکی از کوچک‌ترین حافظان کل قرآن در سطح کشور است که در سن هفت سالگی موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده است.



حجت‌الاسلام عباسیان اظهار کرد: حفظ قرآن کریم از نعمات ارزشمندی است که خداوند آن را نصیب هر فردی نمی‌کند و حافظان قرآن در راستای حفظ این نعمت الهی و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی به‌عنوان پرچمداران طرح تربیت حافظان قرآن در جامعه رسالت خطیری بر عهده دارند.



وی با اشاره به رسالت سازمان اوقاف در راستای تربیت میلیونی حافظان قرآن، تصریح کرد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب ما باید در کشور بیش از 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم و خوشبختانه تاکنون در این راستا در سطح استان گام‌های مهمی برداشته شده؛ لیکن تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.



مدیرکل اداره اوقاف استان در پایان، افزود: در حال حاضر در جهت طرح تربیت حافظان 10 هزار نفر در کلاس‌های حفظ قرآن کریم استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

captcha