نیاز به تکرار تجربه اعتماد به جوانان در دوران دفاع مقدس حس می‌شود
کد خبر: 1360743
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
اشتری:

نیاز به تکرار تجربه اعتماد به جوانان در دوران دفاع مقدس حس می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل خانه شهریاران جوان با تأکید بر نیاز به تکرار تجربه اعتماد به جوانان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: به جوانان بدون مرزبندی بین آنان توجه کنیم.

حسن اشتری، مدیرعامل خانه شهریاران جوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انتقال سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی برای جوانان امروز را نیازمند استفاده از روش‌های عملی دانست و گفت: این نهاد مردمی در ذیل مدیریت شهری این موضوع را در قالب برنامه‌های مختلف برای جوانان شهر تهران پیگیری می‌کند.

وی به برپایی سلسله برنامه‌های «جای‌پا» با محوریت «جوان ایرانی، پرسش‌های امروزی» در حوزه معرفتی و اندیشه‌ای اشاره و عنوان کرد: این برنامه عملا به مفهوم سازی قاعده و مفاهیم سبک زندگی می‌پردازد.

برپایی هشتمین دوره «جای پا» طی دهه فجر

اشتری زمان برپایی هشتمین دوره ویژه برنامه «جای پا» را همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال جاری، عنوان کرد و گفت: امسال به معرفی شخصیت و سبک زندکی 8 فرد نمونه و اسوه دوران معاصر همچون امام موسی صدر، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید چمران، شهید آوینی و ... پرداخته می‌شود.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان ترویج فعالیت‌های جهادی را به نوعی معرفی بخشی از سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و گفت: در این راستا این مرکز مردم نهاد اردوهای جهادی شهری را در هشت محور همچون: بهداشت و سلامت، فعالیت‌های خیریه، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پاکسازی و نوسازی، حوزه‌های آموزش وپژوهش و فرهنگی و هنری، فضای سبز شهری و فعالیت‌ در حاشیه طرح‌های عمرانی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود تمرکز امکانات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در کلان شهر تهران، عملا در پوسته شهر اتفاقاتی می‌افتد که مسئولان از آن غافل هستند، بدین منظور اردوهای جهادی شهری با مساعدت جوانان و نوجوانان شهر تهران آغاز به کار کرد.

تفکر جهادی، روحیه جهادی و نـشاط جـوانی

اشتری در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این حدیث از حضرت علی(ع) که می‌فرمایند: «شیعیان ما همچون ترنج هستند، بویش خوش و ظاهرو باطنش نیکوست» تصریح کرد: مرحله جدید اردوی جهادی شهری با عنوان کلی «ترنج» مخفف عبارات تفکر جهادی، روحیه جهادی و نـشاط جوانی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

توجه به جوانان بدون مرزبندی بین آنان

وی بر ضرورت توجه به اقشارمختلف جوانان با توجه به فطرت پاکی که در نهاد تمامی آنان وجود دارد، اظهار کرد: زمینه‌های رشد و شکوفایی نباید فقط برای جوانانی که مستعد امور خیریه و مذهبی هستند ایجاد شود، بلکه بدون مرزبندی باید به تمامی جوانان حتی آنانی که ظاهری مذهبی ندارند توجه کافی و وافی صورت گیرد.

اشتری به مضمون سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شاید اشتباه از ما بوده است که نتوانسته‌ایم زمینه‌های لازم را برای جوانان مهیا کنیم، بیان کرد: اردوهای جهادی نیاز جوانان از قشرهای مختلف را برای فعالیت‌های مردم نهاد پاسخ می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اموری که از جوان امروز سلب شده است، را قاعده اعتماد به وی دانست و گفت: جوانان در دوران دفاع مقدس بزرگترین و خطیرترین مسئولیت‌ها را بر عهده گرفته بودند و ما امروز نیاز به این داریم که اعتمادی که به جوانان وجود داشت را تکرار کنیم.

اشتری در پایان سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر اگر با همان نگاه فرهنگ جهادی، قاعده اعتماد به جوانان را رعایت کنیم شاهد فعالیت‌های اثرگذاری از سوی قشر جوان خواهیم بود.

captcha