تسریع در تاسیس اتحادیه موسسات قرآنی استان بوشهر
کد خبر: 1358956
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
مدیران موسسات قرآنی بوشهر خواستار شدند:

تسریع در تاسیس اتحادیه موسسات قرآنی استان بوشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در نشست مدیران موسسات قرآنی این استان که روز گذشته، 23 دی‌ماه برگزار شد، بر تسریع در تشکیل اتحادیه موسسات قرآنی این استان تاکید شد.


ابراهیم کامران، کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن اعلام این خبر افزود: روز گذشته دوشنبه، 23 دی‌ماه نشست مدیران موسسات قرآنی استان بوشهر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور 32 مدیرعامل برگزار شد.



وی ادامه داد: این نشست به میزبانی دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برپا شد و در آن ضمن بحث و تبادل آراء درباره موضوعاتی همچون تدوین افق چشم‌انداز آموزشی و فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان بوشهر برای چهار سال آینده، استقلال مالی موسسات و راه‌های افزایش جذب اعتبارات از منابع مختلف، چالش‌ها و مسائل پیش‌روی موسسات، انتظارات، نقاط قوت و ضعف و...  گفت‌وگو شد.



کامران تصریح کرد: این نشست مصوبات مختلفی داشت که از جمله مهم‌ترین آنها تسریع در امر تاسیس اتحادیه موسسات قرآنی استان بوشهر بود و مقرر شد یک نفر از آقایان و یک نفر از بانوان حاضر در این نشست در این اتحادیه حضور یابند.



کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این نشست حدود 10 نفر از مدیرعامل‌های موسسات قرآنی تازه‌ تاسیس حضور داشتند و با مدیران و مسئولان قرآنی استان بوشهر آشنا شدند که به گفته آنها نقش مهمی در تعامل وهم‌افزایی امور قرآنی استان داشت.



وی عنوان کرد: از جمله موضوعاتی که طرح آن برای سایر مدیران موسسات قرآنی جالب بود، نحوه استقلال مالی موسسات و کم‌کردن وابستگی به حمایت‌های مالی دولتی به موسسات قرآنی است که در این راستا موسسات قرآنی نمونه استان بوشهر معرفی شدند و الگوهای خود را برای حفظ استقلال مالی توضیح دادند.

captcha