لیلةالمبیت، نشان از اهمیت ایثار در راه ولایت است
کد خبر: 1349988
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
حجت‌الاسلام نکونام:

لیلةالمبیت، نشان از اهمیت ایثار در راه ولایت است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ولایت‌مداری در شعار خلاصه نمی‌شود و با تأکید بر لزوم ایثارگری در راه ولایت گفت: حضرت علی(ع) در لیلةالمبیت نشان داد که در راه ولایت باید ایثارگر و فداکار بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز، 13 دی در خطبه‌های نماز جمعه این استان با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان می‌تواند به‌واسطه رعایت تقوا و عمل به دستورات الهی از گناهان و وسوسه‌های شیطان مصون بماند و رستگار دنیا و آخرت شود.



وی به پایان ماه محرم و صفر اشاره و خاطرنشان کرد: تقوای الهی اقتضا می‌کند که هر آنچه که از این دو ماه پربرکت برای خود توشه و ذخیره برداشته ایم چراغ راه و برنامه آینده خود قرار داده  و در راستای رعایت تقوای الهی به‌کار گیریم.



حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه محرم و صفر ماه شاگردی در مکتب اهل بیت‌(ع) بود، تصریح کرد: به یقین در این دو ماه بر دانش و اندوخته‌های علمی، معرفتی، بصیرتی، ایمانی و اخلاقی ما افزوده شده است بنابراین حفظ، مراقبت و عمل به این آموخته‌ها یکی از ضروریت‌ها و نیازهای امروز جامعه ما است.



بهار حقیقی در سایه اهل بیت(ع) و معارف قرآنی محقق می‌شود



وی به آغاز ماه ربیع‌الاول اشاره و بهار واقعی را در حفظ دستاوردهای محرم و صفر دانست و خاطرنشان کرد: بهار حقیقی و شکوفایی دل‌ها و جان‌ها در زیر سایه اهل بیت(ع) و معارف قرآنی محقق می‌شود و هر چه غیر از آنها پژمردگی و خزان را در پی دارد.



امام جمعه شهرکرد به 13 دی روز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف توسط آیت‌الله العظمی جوادی آملی اشاره و خاطرنشان کرد: این پیام مهم و سرنوشت ساز امام خمینی(ره) در تاریخ جهان ماندگار شد که تشریح و تبیین آن برای جامعه جوان بسیار ضروری است.



وی با اشاره به اول ربیع و هجرت حضرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه به تشریح واقعه لیلة‌المبیت پرداخت و اظهار کرد: حضرت علی(ع) جان خودش را با خوابیدن در بستر پیامبر(ص) به خطر انداخت و اوج ایثارگری و فداکاری حضرت علی(ع) در واقعه لیلة‌المبیت رقم خورد.



حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه در راه ولایت باید ایثارگر و فداکار بود، تصریح کرد: حضرت علی(ع) با این اقدام و حرکت جوانمردانه و فداکارانه خود به همگان نشان داد که باید در راه ولایت ایثارگر و فداکار بود و حتی جان خود را در این راه فدا کرد.



وی با بیان اینکه ولایت مداری در حرف و شعار خلاصه نمی شود، گفت: ولایت مدار واقعی، ثابت قدم و استوار در عمل ایثارگر و فداکار است.



حجت‌الاسلام نکونام به 16 دی شهادت شهدای هویزه و شهید اعلم‌الهدی اشاره و خاطرنشان کرد: فداکاری، ایستادگی و پشتیبانی از ولایت فقیه از ویژگی های بارز این شهید والامقام بود.



وی توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی در 17 دی را یادآور شد و افزود: در این روز دستور برداشتن پوشش و حجاب از سر زنان و دختران از سوی حکومت پهلوی صادر شد و خباثت و جنایت کاری شاه خائن به اوج خود رسید.



حجت‌الاسلام نکونام مقاومت و ایستادگی اهل ایمان در برابر این دستور را تحسین‌برانگیز دانست و خاطرنشان کرد: هر چند با این اقدام جنایت ها و فسادهای اجتماعی جامعه اسلامی را فراگرفت اما با مقاومت و ایستادگی زنان و مردان متدین این نقشه شوم ناکام و بی‌هدف ماند.



وی به 19 دی قیام خونین حوزه علمیه و مردم در اعتراض به چاپ مقاله اهانت آمیز علیه امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات اشاره و این قیام را زمینه‌ای برای تشکیل انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت شاه پلهوی دانست.



حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: در این مقاله امام خمینی‌(ره) را یک فردی غیرایرانی، روحانی تقلبی و جدا از حوزه و روحانیت خطاب کرده بودند که این توهین‌ها و جسارت‌ها خون مردم به‌ویژه حوزویان را به جوش آورد و قیام 19 دی به‌وجود آمد.



استمرار قیام 19 دی زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد



وی قیام 19 دی 56 و استمرار آن را منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این واقعه عظیم پایه‌ها و زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را به‌وجود آورد.



حجت‌الاسلام نکونام همچنین به طرح پیمان عاشورایی و نانوایی اهدا شده از سوی مردم استان به کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد از روی ناآگاهی و عدم توجه به عمق مسئله به دنبال کارشکنی و خدشه وارد کردن به فعالیت های فرهنگی و تحول‌آفرین در استان هستند که این نازیبایی‌ها در شأن و جایگاه استان نیست.



وی با بیان اینکه پیوند و ارتباط با اهل بیت(ع) از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است طرح پیمان عاشورایی و کمک به زائران امام حسین(ع) را از راه‌های این ارتباط عنوان کرد.



حجت‌الاسلام نکونام با تقدیر از حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شهرکرد در تشیع جنازه شهدای اقتصادی استان تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار با حضور پرشور و حماسی خود در این مراسم‌ها نشان دادند که در پای ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای خود محکم و استوار ایستاده‌اند.



وی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشتی برای این شهدای عزیز در روز دوشنبه هفته آینده در استان برگزار می‌شود.

captcha