تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در اصفهان
کد خبر: 1349762
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در اصفهان

گروه خبرنگاران افتخاری/ محمد افضلی: در ایام سوگواری شهادت نبی اکرم(ص)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) اصفهان میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران مقدس است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی مفقودین و شهدای گمنام ار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، در ایام سوگواری شهادت نبی اکرم(ص)، امام حسین (ع) و امام رضا(ع) اصفهان میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران مقدس است.
سرتیپ دوم پاسدار مجتبی شیروانیان بیان کرد: ورود این شهدا در سالروز حماسه 9 دی در اصفهان یادآور تمام تلاش‌ها و جانفشانی‌هایی است که این ملت شریف در تشکیل و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

وی گفت: پیوند قلب‌های ما با ولایت یک جذبه عقلانی بوده و از اصول مکتب و مبانی اسلام نشأت می‌گیرد و این مسئله از یک طرف حقانیت راه و مسیر الهی این انقلاب را خاطرنشان کرده و از طرفی هم  بار مسئولیت ما را نسبت به این مقدسات و حفظ آرمان‌های شهدا بیشتر می‌کند.
سردار شیروانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان افتخار این را دارد که در حدود 90 نقطه، شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در آنجا به خاک سپرده شده‌اند، افزود: با توجه به بررسی و تصویب کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شد این دو شهید گرانقدر در شهر «رزوه» ازتوابع شهرستان چادگان پس از تشییع به خاک سپرده شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ضمن تقدیر از تلاش‌های به عمل آمده مسئولان شهرستان چادگان و شهر رزوه، افزود: با توجه به هماهنگی‌های لازم، مراسم مختلف تشییع و وداع با شهدا در سطح شهرستان چادگان برگزار می‌شود که پیکر مطهر این دو شهید عظیم الشأن روز پنجشنبه، 12 دی‌ماه مقارن با سالروز شهادت امام رضا(ع) پس از تشییع به خاک سپرده می‌شوند.

سردار شیروانیان در انتها یادآور شد: از جمله رسالت‌های مردم و مسئولان شهیدپرور شهر رزوه بعد از تدفین این دو شهید عزیز در شهرشان، تسریع در ساخت یادمان شهدا خواهد بود تا به بهترین وجه  از شهدا میزبانی کنند.

captcha