افزایش اسلام‌هراسی در بریتانیا در سال 2013
کد خبر: 1348252
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

افزایش اسلام‌هراسی در بریتانیا در سال 2013

گروه بین‌الملل: وقوع صدها حمله علیه اسلام و مسلمانان در عرض یک سال گذشته در سراسر انگلیس با وجود برخورداری از پلیس لندن؛ بزرگترین نیروی پلیس بریتانیا، نشان از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، بنابر آمارها حملات اسلام‌ستیزانه در سال 2013 نسبت به سال قبل 49 درصد افزایش یافته است.



مسلمانان بریتانیا، گروه‌های راست افراطی به‌ویژه لیگ دفاع انگلیس را به خاطر تحریک احساسات مردم علیه مسلمانان با فعالیت گسترده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مقصر می‌دانند.



همچنین کشته‌شدن یک سرباز انگلیسی در اوایل سال جاری میلادی توسط دو مهاجم آفریقایی‌تبار که به طرز مشکوکی خود را مسلمان معرفی کردند، سبب افزایش اسلام‌ستیزی در این کشور شده است.



بنابر گزارش روز جمعه پلیس لندن، تعداد حملات اسلام‌ستیزانه از ماه ژانویه تا اواسط نوامبر امسال 500 مورد بوده که در مدت مشابه سال 2012، 336 مورد و در سال 2011، 318 مورد بوده است.



در میان شهرهای انگلیسی شهر منچستر، بیشترین افزایش حملات اسلام‌ستیزانه را داشته است. شهرهای لسترشر، تامس ولی، وست مریکا، چشایر، مرسیساید، وست یورکشر و هامبرساید نیز شاهد افزایش حملات اسلام‌ستیزانه بوده‌اند.



«فیاض مغول»، مدیر سازمان تازه‌تأسیس دیده‌بان اسلام‌هراسی بریتانیا(Tell Mama) می‌گوید: در نظر گرفتن قوانین سفت و سخت‌تر برای جرم اسلام‌ستیزی و اجرای این قوانین، برای کاهش اقدامات اسلام‌ستیزانه لازم است.



بنابر آخرین گزارش سازمان دیده‌بان اسلام‌هراسی بریتانیا، در طول 22 ماه گذشته، 1432 مورد اسلام‌ستیزی در بریتانیا گزارش شده است.



 این سازمان دیده‌بانی پس از دریافت هر گزارش اسلام‌ستیزی، ضمن تماس با اتحادیه افسران عالی‌رتبه پلیس، موارد را گزارش می‌دهد. اما آنچه موجب ناراحتی مسلمانان بریتانیا است این که این اتحادیه تنها 70 مورد را پاسخگو بوده‌ است.



مسلمانان با 2.7 میلیون نفر جمعیت، اقلیت قابل توجهی در انگلیس محسوب می‌شوند.

captcha