مراسم سوگواری دهه سوم صفر در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 1347767
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

مراسم سوگواری دهه سوم صفر در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همزمان با ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) صحن و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) سیاه‌پوش و برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمحمد حسن دستغیب، مدیر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  امروز، 7 دی‌ در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرارسیدن ایام دهه سوم صفر گفت: همزمان با ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) صحن و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  سیاه‌پوش و برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.



وی افزود: این برنامه‌ها از روز دوشنبه، 9 دی‌ مصادف با 27 صفر شب رحلت حضرت محمد(ص)  و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)  در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  اجرا می‌شوند.



دستغیب تصریح کرد: در این شب مراسم عزاداری بعد از برگزاری نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین چوگانی آغاز می‌شود.



مدیر آستان شاهچراغ(ع) اضافه کرد: در ادامه مراسم مهدی منصوری، مداح اهل بیت(ع) از تهران  به مداحی و مرثیه‌سرایی می‌پردازد و سپس مراسم سوگواری اجرا می‌شود.



وی به دیگر برنامه‌های این ایام اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه، دهم دی‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا‌ سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق، مدیر حوزه‌های علمیه فارس و مداحی محمد شریف‌زاده برگزار می‌شود.



دستغیب گفت: چهارشنبه، یازدهم دی‌‌‌ مراسم عزاداری شب شهادت حضرت امام رضا(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا  با مداحی حسن شالبافان از قم اجرا می‌شود و در روز پنج‌شنبه،  12 دی‌ مراسم شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.



مدیر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: بعد از نماز مغرب و عشا‌ در این روز، دعای کمیل توسط تولیت آستان مقدس و مداحی کاظم محمدی برگزار می‌شود.

captcha