400 مبلغ دینی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند
کد خبر: 1346626
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

400 مبلغ دینی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 400 روحانی، مبلغ دینی بانو و آقا در دهه پایانی ماه صفر در این استان خبر داد.


حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید صفوی، رئیس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی، ایام سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، 80 روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اصفهان به همراه 58 نفر از روحانیان معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی طرح هجرت و 26 نفر از سازمان اوقاف و امور خیریه، فعالیت‌های تبلیغی را در نقاط مختلف شهری و روستایی استان انجام می‌دهند.



وی افزود: 230 مبلغ بانو و آقای مقیم استان نیز در دهه پایانی ماه صفر به ترویج نشر ارزش‌های اسلامی پرداخته و در برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مشارکت می‌کنند.



صفوی ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری، تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع)، بیان سیره عملی، فضایل اخلاقی و معنوی امام حسین(ع) و مسئله ولایت با استفاده از منابع معتبر و شناخته شده، تشریح تطبیقی فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی با صدر اسلام و توضیح ولایت فقیه و جامعیت آن و بیداری اسلامی را از جمله فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر‌ برشمرد.



به گفته وی، سعی در اقامه نماز جماعت اول وقت، توجه به برپایی مراسم قرائت زیارت اربعین، زیارت حضرت رسول(ص) و صلوات خاصه امام رضا(ع) در برنامه‌های اصلی روحانیان اعزامی قرار دارد.

captcha