محرم و صفر موجب ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها هستند
کد خبر: 1346589
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر:

محرم و صفر موجب ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها هستند

گروه خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: ماه‌های محرم و صفر موجب ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها هستند.


حیدر عباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، با بیان اینکه امنیت اجتماعی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر پدیدار می‌شود، اظهار کرد: همه اعضای جامعه اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرایی کنند، اجرای این دو فریضه از درون خانه شروع و تا بالاترین مقام مسئول موظف به اجرای آن است و هیچ‌کس مستثنی نیست.



وی ادامه داد: قطعاً اگر روشی بهتر برای سالم‌سازی جامعه تصور می‌شد، خدای متعال آن را بیان می‌کرد و مردم را مکلف به اجرای آن می‌دانست، پس همه باید برای نهادینه کردن این دو فریضه الهی تلاش کنیم.



فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه عموم مردم نیز باید برای خلق امنیت اجتماعی در خدمت نیروی انتظامی باشند، اظهار کرد: در نگاه دینی نیز آمده که سلامتی و امنیت دو نعمت در اختیار بشر است و اگر واقعاً این نعمت امنیت در جامعه نباشد حرکت و برنامه‌ریزی نمی‌تواند باشد و زمینه‌ای برای رشد و تعالی بشر نیست.



عباس‌زاده اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با همکاری و همراهی مردم بحث مسائل امنیتی و اجتماعی جامعه را چه به شکل فردی و چه جمعی و خانوادگی در جامعه ایجاد می‌کند که با ایجاد امنیت این افراد بحث آموزش، علم و نوآوری و شکوفایی و مسائل فرهنگی و دینی و زندگی روزمره مردمی با سهولت اتفاق می‌افتد.



این مقام مسئول با بیان اینکه هر جامعه‌ای که بخواهد بر اساس اهداف و اصولی که در آن وجود دارد رشد و تعالی و رسیدن به هدف اتفاق بیفتد و سعادت آن جامعه تأمین شود باید امنیت و سلامت مورد توجه باشد، یادآور شد: آفریننده این امنیت در جامعه حاکمیت است که حاکمیت در هر جامعه‌ای برای خلق این امنیت برنامه‌ریزی‌هایی دارد که در نظام اسلامی ایران، یکی از متولیان جدی امنیت اجتماعی و عمومی، نیروی انتظامی است.



وی نیروی انتظامی را نماد عزت و عامل برقراری امنیت اجتماعی در کشور و امنیت اجتماعی را مرهون روحیه دین‌داری خدمتگزاران نیروی انتظامی دانست و عنوان کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار، شجاعت و شهامت در جامعه است و مأموران نیروی انتظامی باید دوست و همراه مهربان مردم باشند.



فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه ارتقاء امنیت اجتماعی یک تکلیف دینی و عقلانی است، بیان کرد: ریشه اصلی بسیاری از این آسیب‌ها در فاصله گرفتن خانواده‌ها از فرهنگ و آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی است و اگر مسائل معنوی و ارزشی در جامعه در اولویت قرار گیرد، موارد زیادی از این آسیب‌ها برطرف خواهد شد.



عباس‌زاده فقر اقتصادی و فرهنگی، بیکاری، اعتیاد و طلاق را از جمله عوامل مهم بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: اگر خواهان ارتقاء امنیت در جامعه هستیم باید مسئولان به‌ویژه مدیران استانی با جدیت تمام و تخصیص اعتبار لازم در برطرف کردن و یا کاهش عوامل ایجادکننده این آسیب‌ها اقدام عملی و کاربردی انجام دهند.



وی افزود: جرم یک پدیده و خطر جهانی است و تنها مختص ایران نیست که در این راستا ایران وضعیت خوبی را در وقوع جرائم در دنیا دارد و ماه‌های محرم و صفر یک فرصت خوب برای ترویج و تبلیغ دین در جامعه است و ماه محرم نقش بی‌بدیل در پیروزی انقلاب داشته و همیشه این ماه محرم و صفر بوده که باعث شده همیشه این انقلاب ماندگار و پایدار در همه عرصه‌ها قدم بر دارد.

captcha