آمادگی فراکسیون قرآن برای همکاری با معاونت قرآن ارشاد/ احتمال جلسه مشترک با حشمتی
کد خبر: 1344027
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
لاله افتخاری اعلام کرد:

آمادگی فراکسیون قرآن برای همکاری با معاونت قرآن ارشاد/ احتمال جلسه مشترک با حشمتی

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از احتمال دعوت از معاون جدید قرآن و عترت وزیر ارشاد برای معارفه و همفکری در مورد توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام حمدی محمدی، معاون سابق قرآن و عترت وزارت ارشاد، انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی به این سمت را تبریک گفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: انتظار می‌رود معاون جدید قرآن و عترت وزارت ارشاد در این سمت بتواند اقدامات خوب گذشتگان را ادامه دهد و اگر خلأهایی وجود داشته، برطرف کند.

افتخاری ادامه داد: همچنین ضروری است وظایفی که وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ جامعه در عرصه توسعه فرهنگ قرآنی بر عهده دارد، مورد توجه قرار گیرد و از طرفی به طور جدی وظایفی که وزارت ارشاد به عنوان رئیس کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی در هماهنگی‌ها میان دستگاه‌ها و کمیسیون‌های مختلف و گزارش‌دهی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، دنبال شود.

منتخب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که حساسیت این جایگاه درک شود و برای سامان‌دهی فعالیت‌های قرآنی، تقویت تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مورد توجه قرار گیرد تا شاهد بالندگی تشکل‌های واقعی مردمی قرآنی باشیم.

افتخاری اظهار امیدواری کرد در رده‌های مختلف برای فعالان قرآنی سامان‌دهی خوبی صورت گیرد و حجت‌الاسلام حشمتی بتواند در این رسالت از نیروهای توانمندی که پیش از این بودند و در جامعه قرآنی حضور دارند، استفاده کافی و لازم را ببرد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با تأکید بر ضرورت برقراری تعامل مناسب میان معاونت قرآن و عترت  وزارت ارشاد و این فراکسیون گفت: فراکسیون قرآن مجلس آمادگی دارد برای تقویت این معاونت نوپا اقدامات لازم را انجام دهد.

افتخاری خاطرنشان کرد: هرچند حجت‌الاسلام حشمتی سوابقی در عرصه قرآنی دارد، اما با توجه به روش‌ها و سازماندهی‌های جدیدی که صورت گرفته، نیاز به هماهنگی‌های بیشتر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دیدارهای احتمالی فراکسیون قرآن و عترت مجلس با معاون جدید قرآن و عترت گفت: پیش از این جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد و معاونان این وزارتخانه در مجلس داشتیم که قاعدتاً جلسه آتی در محل وزارتخانه خواهد بود.

افتخاری افزود: در جلسه‌ای که برگزار شد، نمایندگان سؤالات و پیشنهاداتی که داشتند، مطرح کردند و طبق برنامه‌ای که فراکسیون دارد جلسه‌ای که زمان آن نیز دور نخواهد بود، با مسئولان وزارت ارشاد خواهیم داشت تا همدلی و همفکری بیشتری برای گسترش فرهنگ قرآنی ایجاد شود.

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: ممکن است جلسه جداگانه‌ای نیز با معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد نیز به منظور خیر مقدم‌گویی و معارفه داشته باشیم و همچنین در مورد فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه هم‌فکری شود.

افتخاری در ادامه در مورد برنامه‌های فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارائه لایحه بودجه 93، در حال بررسی و پیگیری بودجه‌های قرآنی هستیم و نشست‌هایی با موضوع اعتبارات قرآنی سال 92 و 93 برگزار کرده‌ایم که امیدواریم آثار آن را با همکاری سایر نمایندگان در مجلس ببینیم.

captcha