دیدار 3500 دانشجو با مقام معظم رهبری/ هنوز با دانشگاه اسلامی فاصله داریم
کد خبر: 1343021
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
حجت‌الاسلام قریشی:

دیدار 3500 دانشجو با مقام معظم رهبری/ هنوز با دانشگاه اسلامی فاصله داریم

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دیدار سه هزار و 500 دانشجو از سراسر کشور با مقام معظم رهبری طی روز اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمجید سی قریشی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت.

وی یکی از بهره‌های انقلاب اسلامی ایران را نزدیکی دو بازوی علمی حوزه و دانشگاه به یکدیگر دانست و گفت: چیزی که باعث تمایز انقلاب ما با انقلاب سایر ملل شد رفع مشکل دیرین اندیشمندان جهان در حل تعارض علم و دین بود.

وی با تأکید براینکه انقلاب اسلامی ایران علاوه بر حل تعارض علم و دین سبب ایجاد وحدت بین این دو شده است گفت: ما با متحد کردن علم و دین امروز توانسته‌ایم از سرعت علمی بالایی برخوردار باشیم. امروز با وجود اینکه فرقه‌های متعددی به شبهه‌افکنی در این زمینه می‌پردازند پاسخ‌ها‌ی مستدل و عقلانی که از سوی صاحب نظران بیان می‌شود باعث قوام دینی فرهیختگان شده است.

حجت‌الاسلام قریشی بر این موضوع نیز اذعان داشت که هنوز دانشگاه‌ها به وضعیت مطلوب از نظر اسلامی شدن دست نیافته‌اند و گفت: با وجود اینکه هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم ولی در علم‌جویی و سلوک دانشجویان وضعیتی به مراتب بهتر از سایر کشورها داریم. در برخی دانشگاه‌های کشور ما نماز ظهر و عصر به علت تعداد بالای جمعیت دانشجویان دو مرتبه اقامه می‌شود.

پاسخ به 20 هزار شبهه

وی به فعالیت‌های نهاد نمایمدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 207 دفتر دانشگاهی و استانی وجود دارد و هزار و 100 نفر جذب هیئت علمی گروه‌های معارف شده‌اند. بخش پژوهش این نهاد نیز تا کنون به 20 هزار شبهه پاسخ داده است و نتیجه آن را در قالب 148 جلد کتاب پرسمان به چاپ رسانده است.

حجت‌الاسلام قریشی از آمادگی چهار هزار مبلّغ برای اعزام به دانشگاه‌ها در شرایط زمانی مختلف خبر داد و گفت: همچنین چهار هزار امام جماعت از سوی این نهاد در دانشگاه‌ها حضور دارند. طرح دانش‌افزایی استادان نیز با حضور 300 مدرس در حال برپایی است و دانشگاه معارف اسلامی با دو رشته و پنج گرایش میزبان 246 دانشجوی دوره دکتری و 462 دانشجوی دوره کارشناسی ارشد است.

وی به انتشار پنج فصلنامه علمی ــ پژوهشی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: به دلیل استقبال از دروس حوزوی مراکز حوزه دانشگاه با هفت هزار دانشجو و 67 واحد درسی در حال فعالیت هستند.

مقام معظم رهبری خواستار ایجاد دانشگاه سیاسی هستند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نقش مهمی که نظام جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان قائل است اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری خواستار ایجاد دانشگاه سیاسی هستند، دانشگاهی که از بصیرت سیاسی برخوردار باشد نه اینکه دانشگاه جولانگاه احزاب مختلف شود.

وی از دیدار سه هزار و 500 دانشجو از سراسر کشور با مقام معظم رهبری طی روز اربعین خبر داد و گفت: این مراسم با تجمعی در دانشگاه تهران آغاز و سپس دانشجویان در قالب هیئت‌های عزاداری به سوی بیت رهبری حرکت می‌کنند.

برگزاری نشست مسئولان دفاتر کل کشور و دبیران هم‌اندیشی اساتید کشور

وی همچنین از برگزاری نشست مسئولان دفاتر کل کشور و دبیران هم‌اندیشی اساتید کشور خبر داد و گفت: این نشست طی روزهای 27 و 28 آذرماه جاری، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی به فعالیت 260 دفتر هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: این دفاتر در ایام ماه آذر که منتهی به روز حوزه و دانشگاه است نسبت به برپایی نشست‌هایی با این محور اقدامات جدی دارند و و با شناساسیی آسیب‌ها و کاستی‌ها در جهت انتقال این موارد به مسئولان تلاش می‌کنند.

ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه

وی از جمله سیاست‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را ایجاد نشاط سیاسی دانست و گفت: طی جلساتی که با معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت داشته‌ایم به صورت قانون‌مند و هدفمند از فعالیت‌های تشکل‌ها حمایت می‌کنیم. دانشجویان به دنبال منافع ملی هستند و ما نیز موافق حرکت رو به جلوی تشکل‌ها هستیم ولی کارهای خلاف قانون در دانشگاه‌ها جایی ندارد.

حجت‌الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ازدواج دانشجویی اشاره و عنوان کرد: مهلت ثبت نام تا 10 دی‌ماه سال جاری، تمدید شده است و از بهمن‌ماه سال جاری نیز اعزام 30 هزار زوج دانشجو به مشهد مقدس اعزام می‌شود.

دو درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده است

وی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده را برپایی کارگاه‌های سه روزه مهارت‌های زندگی و همسرداری دانست که طی سفر به مشهد مقدس برای دانشجویان برپا می‌شود و گفت: طی شش سال گذشته فقط دو درصد دانشجویانی که در این کارگاه‌ها حضور داشته‌اند طلاق گرفته‌اند.

captcha