حماسه دفاع مقدس، مدینه فاضله را ترسیم کرد
کد خبر: 1326087
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
حجت‌الاسلام فخرزاده:

حماسه دفاع مقدس، مدینه فاضله را ترسیم کرد

گروه جهاد و حماسه: رئیس دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی مقاومت حقیقی را در جهان ترویج داد، تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس، مدینه فاضله را ترسیم کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده، رئیس دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه مدینه فاضله مردم انقلابی ایران در جبهه‌ها به تصویر کشیده شد، گفت: در جبهه‌ها اتفاقاتی رخ داده است که این حوادث در واقع رفتارها و کردارهایی بود که مردم در جریان انقلاب به دنبال تحقق آن بودند.



وی ادامه داد: مدینه فاضله و ایده‌آلی که مردم ما دنبال آن بودند، در جبهه‌ها اتفاق افتاد و چشم‌اندازهای مطلوب نظام جمهوری اسلامی در 8 سال جنگ ترسیم شد. جلوه‌هایی که در جبهه‌ها اتفاق افتاد، می‌تواند به عنوان یک نمونه واقعی و مطلوب برای جهانیان درباره نوع و سبک زندگی باشد.



حجت‌الاسلام فخرزاده با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم انقلاب را معرفی کنیم، باید رفتارها و کردارهای رزمندگان را به تصویر بکشیم، اظهار کرد: رفتارها، کردارها، جایگاه انسان، نوع ایثارگری و مقاومت مردم و رزمندگان در 8 سال جنگ، با خود ویژگی‌هایی را به همراه دارد که می‌تواند رهائی مردم از زیر بار ستم جهانی را رقم بزند.



الگوبرداری لبنان از انقلاب ایران



رئیس دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرپذیری مقاومت اسلامی لبنان از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد: بسیاری از لبنانی‌ها از حوادث و وقایع انقلاب و جنگ تحمیلی الگوبرداری کردند. همچنین رفتار مردم لبنان و حزب‌الله که الگو گرفته از انقلاب و دفاع مقدس بود، برای مردم غزه و فلسطین تبدیل به الگو شد و توانستند با استفاده از این الگو؛ در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.



وی اظهار کرد: وقتی جوامع بخواهند به سوی ایده‌آل و رفع ظلم و ستمی که در جهان است حرکت کنند و به دنبال برقراری عدالت در جهان باشند، باید در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند؛ بنابراین نیاز به الگوهای عملی در زمینه مقاومت و ایستادگی دارند و در این راه می‌توانند از جبهه‌های جنگ ایران و عراق که نمونه بارز و مطلوب مقاومت و ایستادگی است بهره ببرند.



فرهنگ دفاع مقدس، الگویی برای جهانیان است



حجت‌الاسلام فخرزاده با تأکید بر اینکه مردم جهان همیشه به دنبال الگوهای واقعی و نتیجه‌بخش هستند، بیان کرد: دفاع، جنگ و مقاومت مردم ایران در 8 سال جنگ نابرابر به نتیجه مطلوب که همان حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهایش بود، رسید؛ بنابراین این فرهنگ می‌تواند به عنوان الگویی عملی برای جهانیان مطرح باشد.



وی یادآور شد: در راستای اجرای رسالت جهانی‌سازی دفاع مقدس با سختی‌ها و مشکلات فراروانی دست به گریبان هستیم و محدودیت‌های زیادی را پیش رو داریم که مهمترین آن، زبان و نوع سخن گفتن است.



رئیس دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با بیان اینکه خود ملت ما نیز هر نوع اطلاعات و نوشتاری را مطالعه نمی‌کنند مگر آنکه برایشان جذاب و روان باشد، افزود: مردم جهان به دنبال متونی می‌روند که قابل فهم باشد و اغلب این گونه متن‌ها به صورت داستان، قصه، شعر، کتاب، خاطره و فیلم جلوه می‌کند.

captcha