قدرت نرم؛ یکی از ابزارهای مهم تغییر سبک زندگی
کد خبر: 1324254
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۲

قدرت نرم؛ یکی از ابزارهای مهم تغییر سبک زندگی

گروه اجتماعی: قدرت نرم فضای ذهنی‌ای را ایجاد می‌کند که الگوی تمدن زندگی و سبک زندگی ما تغییر کند و این کار تنها از طریق ابزار مناسب جنگ نرم یعنی رسانه انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله محمدحسین ملک‌زاده، حافظ و مفسر قرآن دیروز سه‌شنبه، 5 آذر در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: قدرت نرم عنوان جدیدی است، اما اصل و اساس آن از سابق وجود داشته است.



وی بیان کرد: قدرت سخت در فعالیت نظامی ظهور و بروز دارد و برای تهدید بهره‌ گرفته می‌شود، قدرت اقتصادی نیز به‌منظور تطمیع به‌کار می‌رود و برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی لازم است.



آیت‌الله ملک‌زاده افزود: قدرت نرم هیچکدام از موارد نظامی و اقتصادی را در‌بر‌نمی‌گیرد، بلکه می‌توان از آن به‌عنوان قدرت اثربخشی فرهنگی و الگوسازی نام برد.



وی تصریح کرد: قدرت نرم در دهه‌های اخیر به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و بر روی آن کار می‌شود، زیرا علاوه بر اینکه هزینه زیادی نمی‌برد، اثربخشی بیشتری نیز دارد.



حافظ و مفسر قرآن ‌گفت: بر اساس این ویژگی بسیاری از کشورها به‌ویژه غربی‌ها که می‌خواهند در عرصه بین‌المللی اثر داشته باشند، نگاه ویژه‌ای به قدرت نرم دارند.



آیت‌الله ملک‌زاده بیان کرد: در حقیقت قدرت نظامی و اقتصادی پشتیبانی برای قدرت نرم هستند و قدرت نرم با الگوسازی فضایی را به‌وجود می‌آورد که افراد به شکل طبیعی به‌سمت شما می‌آیند.



وی افزود: قدرت نرم فضای ذهنی‌ای را ایجاد می‌کند که الگوی تمدن زندگی و سبک زندگی ما تغییر کند و این کار تنها از طریق ابزار مناسب جنگ نرم یعنی رسانه انجام می‌شود.



آیت‌الله ملک‌زاده اظهار کرد: انقلاب اسلامی بدون اینکه بخواهد با اصل وقوع آن یک قدرت نرم ایجاد کرد و این قدرت با بروز در عرصه جهانی، نیروی سومی را در برابر امپراتوری‌های شرقی و غربی بنا کرد.



وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در لحظه پیروزی قدرتی برای آمریکا و شوروی نداشت، اما به‌لحاظ فرهنگی و فکری موجی ایجاد کرده بود.



آیت‌الله ملک‌زاده تصریح کرد: زمانی‌که امام خمینی(ره) از صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان سخن گفت، حرفی از کشورگشایی نبود، بلکه گسترش پیام انقلاب مطرح بود.



حافظ و مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: قدرت نرم انقلاب اسلامی بدون تبلیغ تا دل افراد و خانه‌های سراسر دنیا نفوذ کرده است و امروز شاهد هستیم که گروه گروه از اقصی نقاط دنیا به اسلام روی می‌آورند و این قدرت نرم انقلاب است.

captcha