وجود بیش از 290 شهید مفقودالاثر در استان مرکزی
کد خبر: 1319567
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
جلالی خبر داد:

وجود بیش از 290 شهید مفقودالاثر در استان مرکزی

گروه سیاسی: نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس آمار در حال حاضر 296 شهید مفقودالاثر در استان وجود دارد، ابراز کرد: این آمار در حال بررسی و بازبینی مجدد بوده و اطلاعات جمع‌آوری شده از این عزیزان از طریق یگان‌های رزم در اختیار کمیته مفقودین قرار می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سرهنگ علی جلالی، نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح استان مرکزی 28 آبان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: فعالیت کمیته جستجوی مفقودین از چند سال گذشته در کشور آغاز شده است.



وی با بیان اینکه جستجو و یافتن پیکر شهدای مفقودالاثری که در مناطق مختلف جنگی به شهادت رسیده‌اند از جمله وظایف کمیته تفحص است، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده فعالیت این کمیته بسیار موفقیت‌آمیز بوده و بخش اعظمی از پیکر شهدای مفقودالاثر پیدا شده است.



جلالی با اشاره به اینکه با این وجود هنوز پیکر تعدادی از شهدا که در خاک عراق باقی مانده‌اند، پیدا نشده و شرایط جوی منطقه، دسترسی سخت  و حضور آمریکایی‌ها در این کشور از جمله عوامل تأخیر در این امر بوده است، ادامه داد: امروز بر طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان کشور عراق کار تفحص آسانتر شده و این کشور با به‌کارگیری وسایل و امکانات مکانیکی جهت تفحص در خاک این کشور موافقت کرده است.



وی افزود: در راستای سرعت‌بخشی بیشتر به روند کار کمیته جست‌وجوی مفقودین کشور نیز نمایندگانی را در سراسر استان‌ها تشکیل داده تا تعداد شهدای مفقودالاثر را مورد بازبینی قرارداده و با جمع‌آوری اطلاعات دقیق از فرماندهان، مسئولان و همرزمان این شهدا هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب نائل شوند تا با باز گرداندن این شهدا به خانواده‌هایشان آن‌ها را از چشم‌انتظاری نجات دهد.



جلالی با بیان اینکه بر اساس آمار در حال حاضر 296 شهید مفقودالاثر در استان مرکزی وجود دارد، ابراز کرد: این آمار در حال بررسی و بازبینی مجدد بوده و گزارش‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از این عزیزان از طریق یگان‌های رزم در اختیار کمیته مفقودین قرار می‌گیرد.



این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام، تحقیق، مصاحبه ومعرفی رزمندگان داوطلب عمیات جستجوی مفقودین، جمع‌آوری درخواست‌های مربوط به تدفین شهدای گمنام در سطح استان و ارزیابی و کارشناسی اولیه به‌منظور اعزام تیم کارشناسی مرکز، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های استان جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های تدفین و تشییع شهدای گمنام در استان را از دیگر وظایف نمایندگان کمیته جستجوی مفقودین در استان اعلام کرد.

captcha