تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی؛ مروج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 1316316
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تأکید کرد:

تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی؛ مروج سبک زندگی اسلامی

گروه فضای مجازی: سردار غلامرضا جلالی گفت: امروز که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، داشتن یک سبک زندگی اسلامی متکی بر یک اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ با معرفی برترین الگوها در فضای مجازی می‌توان مروج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی شد.


سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ارزش‌های دینی و اسلامی و تأثیر آن بر زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی به معنای الگویی از زندگی است که می‌تواند متأثر از ارزش‌های دینی و اسلامی شود.



وی افزود: اگر ما آن روش و سبک صحیح و اسلامی را از دست بدهیم و بگذاریم که غربی‌ها و آمریکا‌یی‌ها از روش‌های مختلف، مانند سایبر برای ما الگوسازی و سبک‌سازی کنند، به دنبال آن ایجاد باور و کار فرهنگی می‌کنند و در نهایت سلطه اقتصادی پیدا می‌کنند.



رئیس سازمان پدافند غیر عامل فضای مجازی و سایبر را بستر مناسبی برای تبیین سبک زندگی دانست و تصریح کرد: حوزه‌ سایبر و فضای فرهنگی سایبر می‌تواند یک بستر قرار گیرد و الگو‌های مشخص شده را تبیین کند و توسعه دهد.



جلالی با اشاره به در اختیار قرار دادن امکانات مجازی و سایبر برای جوانان در ایجاد ظرفیت‌سازی گفت: جوانان ما به فضای سایبر از منظر فرهنگی بسیار علاقه‌مند هستند که این قابلیت‌های زیادی را ایجاد می‌کند و ظرفیت‌های زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد.



ضعف‌ اساسی در فضای سایبر کمبود محتوای مطمئن و مناسب است



وی ضعف‌ فضای مجازی و سایبر را کمبود محتوای مطمئن دانست افزود:  یکی از ضعف‌های اساسی در فضای سایبر کمبود محتوای مطمئن و مناسب برای جوان‌ها است که  اگر ظرفیت دستگاه‌های محتوا‌ساز، در همه بخش‌ها مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی بتواند محتوای مناسب را تهیه و در فضای مجازی و سایبر در اختیار خانواده‌ها و جوانان قرار دهد، می‌تواند در تبیین سبک زندگی اسلامی بسیار مناسب و مفید باشد.



رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: اگر در الگوی مصرف زندگی و یا در سبک زندگی از نظر اقتصادی نگاهی بیاندازیم، افزایش وابستگی‌ها و مصرف‌گرایی‌ها مسیری است که در سبک زندگی آمریکایی‌ها قرار گرفته و دنبال می‌شود و بالعکس آن تفکر قناعت، قانع بودن، کم مصرف کردن و یا به‌جا مصرف کردن می‌تواند در ایجاد یک روحیه صحیح و سبک زندگی اسلامی مؤثر باشد.



سبک زندگی اسلامی متکی بر اقتصاد مقاومتی است



جلالی سبک زندگی اسلامی را متکی بر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امروز که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم داشتن یک سبک زندگی اسلامی متکی بر یک اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار اساسی و نشان دهنده و کمک‌کننده باشد به شکلی که ماه هم بیکار ننشینم و افرادی بیایند و با تبلیغات و عوض کردن یک سری از الگو‌ها حتی در برنامه‌های فرهنگی، مجازی و تلویزیونی بتوانند الگو‌ها و سبک‌هایی را برای ما ارائه دهند که در نهایت فایده و سود اقتصادی را آنها ببرند و ضرر اقتصادی را ما ببریم.



وی با تأکید بر اتحاد در ایجاد سبک زندگی صحیح با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط کنونی، ما نیازمند یک سبک زندگی اصولی و صحیح هستیم. باید الزاما با اتحاد و رویکرد سبک زندگی متکی بر اقتصاد مقاومتی، که یک حرکت و رویکرد جدی است پیش رویم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

captcha