هتک حرمت دو مسجد در شرق فرانسه
کد خبر: 1311106
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸

هتک حرمت دو مسجد در شرق فرانسه

گروه بین‌الملل: مقامات امنیتی فرانسه اعلام کردند که افراد ناشناس، بامداد امروز، چهاردهم آبان‌ماه، دو مسجد در شهر «بزانسون»، مرکز ایالت «فرانش ـ کنته» را مورد اهانت قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«boursorama»، منابع امنیتی اعلام کردند که افراد ناشناس، بامداد امروز، با حمله به دو مسجد در شهر بزانسون، شعارهایی علیه اسلام و در حمایت از حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی فرانسه» روی درب و دیوارهای این دو مکان عبادی نوشتند.

«فرانسه متعلق به شهروندان فرانسوی است»، «مرگ بر مسلمانان»، «مسلمانان را اخراج کنید» و «درود بر جبهه ملی» وعلامت صلیب‌ شکسته از جمله عباراتی بودند که روی دیوارهای این مساجد نگاشته شده‌اند.

یکی از نیروهای پلیس ایالت «فرانش ـ کنته» اعلام کرد که مسلمانانی که قصد اقامه نماز صبح در این دو مسجد را داشتند پس از مشاهده این هتک حرمت به نیروهای امنیتی اطلاع دادند و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی عاملان این اقدامات ادامه دارد.

یکی از مساجدی که مورد هتک حرمت قرار گرفته، «مسجد السنة» وابسته به مسجد بزرگ پاریس است؛ این برای سومین بار طی سال‌جاری میلادی است که گروه‌های اسلام‌ستیز به این مسجد حمله‌ور شده‌اند.

 

captcha