کتابخانه شخصی مرحوم علی‌اکبر غفاری در دسترس علاقه‌مندان
کد خبر: 1310426
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
محسن حاجی‌رضایی خبر داد:

کتابخانه شخصی مرحوم علی‌اکبر غفاری در دسترس علاقه‌مندان

گروه اندیشه: کتابخانه شخصی مرحوم استاد علی اکبر غفاری مشتمل بر 1477 جلد و 370 عنوان کتاب با موضوعات حدیثی، کلامی، فقهی و تفسیری، 50 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری و 100 جلد کتاب چاپ سنگی به نام ایشان در پردیس تهران دانشگاه علوم قرآن و حدیث مورد استفاده علاقه‌مندان قرار دارد.

محسن حاجی رضایی، مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه علوم قرآن و حدیث، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گفت: کتابخانه شخصی مرحوم استاد علی‌اکبر غفاری، استاد، محقق و پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حدیث، به نام ایشان در پردیس تهران دانشگاه علوم قرآن و حدیث، واقع در شهرری مورد استفاده علاقه‌مندان قرار دارد.
حاجی رضایی با اعلام این مطلب افزود: این کتابخانه در قالب 370 عنوان کتاب و در 1477 جلد با موضوعات حدیثی، کلامی، فقهی و تفسیری است و به نام مرحوم استاد علی اکبر غفاری در پردیس تهران دانشگاه علوم قرآن و حدیث مورد استفاده محققین و پژوهشگران قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین تعداد 50 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری که با مشاوره و راهنمایی این استاد توانمند دفاع شده، در اختیار پژوهشگران قرار داده شده است. کتابخانه شخصی مرحوم استاد علی اکبر غفاری در تابستان 1386 از سوی فرزندان آن مرحوم به این مجموعه دانشگاهی اهداء گردید.
مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه علوم قرآن و حدیث تصریح کرد: تعداد 100 جلد کتاب چاپ سنگی نیز در بین این کتاب‌ها وجود دارد و برخی از این کتاب‌ها نیز با دستخط مرحوم استاد غفاری حاشیه‌نگاری شده است.
حاجی رضایی خاطرنشان کرد: مرحوم استاد علی‌اکبر غفاری استاد،‌ محقق و پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حدیث در سال 1303 در تهران دیده به جهان گشود. وی بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی به فراگیری قرائت قرآن و تجوید و احکام روی آورد و سپس به تحصیل دروس تفسیر قرآن پرداخت. وی برای آشنایی و آگاهی از معانی قرآن و معارف اسلامی به فراگیری دروس حوزوی پرداخت.
وی افزود: ایشان در حوزه از محضر استادانی نظیر آیت‌الله اشراقی ،آیت‌الله سیدکاظم گلپایگانی و حاج میرزا خلیل کمره‌ای به فراگیری علم و دانش پرداختند. مرحوم استاد علی‎‌اکبر غفاری در سال 1383 به عنوان چهره ماندگار شناخته شد و 62 عنوان کتاب در قالب بیش از 150 جلد با تحقیق و تصحیح وی منتشر شده است.
یادآور می‌شود، همایش بزرگداشت مرحوم استاد علی اکبر غفاری روز سه شنبه مورخ 14 آبان ماه در تالار شیخ مفید پردیس تهران دانشگاه علوم قرآن و حدیث در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از سوی این مجموعه دانشگاهی برپا می‌شود.

captcha