ثبت‌نام دومین دوره طرح ملی «رحله» در بهبهان آغاز شد
کد خبر: 4211460
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

ثبت‌نام دومین دوره طرح ملی «رحله» در بهبهان آغاز شد

ثبت‌نام دومین دوره طرح ملی رحله در بهبهان با موضوع دوره تخصصی حفظ ۲ جزء قرآن کریم به صورت شبانه روزی آغاز شد.

ثبت‌نام دومین دوره طرح ملی «رحله» در بهبهان آغاز شد

سید حسین رضوی، مسئول اجرای طرح رحله در بهبهان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از آغاز ثبتنام دومین دوره طرح ملی رحله(حفظ دو جزء قرآن کریم در ۴۵ شبانه روز) در بهبهان خبر داد و گفت: طرح ملی رحله یک طرح نخبگانی کشوری است که هر ساله ویژه نوجوانان برگزار شده و شرکتکنندگان در کنار حفظ اجزاء قرآن کریم با معارف غنی اهل بیت(ع) نیز آشنا میشوند.

وی با بیان اینکه این دوره دارای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی متنوعی بوده که میتواند بهترین گزینه جهت استفاده حداکثری از تابستان برای نوجوانان باشد، افزود: از مزایای این دوره می‌توان به بهره‌مندی از استادان مجرب و با سابقه حفظ قرآن کریم، استفاده از امکانات مناسب آموزشی، رفاهی و ورزشی، بهره‎‌‎مندی از محافل و مسابقات متعدد قرآنی و ورزشی به همراه با اهدای جوایز در طول دوره، اعطای مدرک معتبر کشوری، تقدیر از حافظان در پایان دوره، افزایش قدرت حافظه و رشد تربیتی و اعتقادی و بسیاری مزایای دیگر اشاره کرد.

رضوی گفت: این طرح در تابستان پیش رو برای دومین بار در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود و ویژه نوجوانان پسر ۱۳ تا ۱۷ سال است. ثبت نام این دوره از ابتدای اردیبهشت آغاز و تا انتهای خرداد ادامه دارد. شروع دوره از ۹ تیرماه خواهد بود. مکان برگزاری این طرح در شهرستان بهبهان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) است.

مسئول اجرای طرح رحله در بهبهان با اشاره به دوره تخصصی حفظ سال گذشته اظهار کرد: در دوره پیشین که در سال گذشته برگزار شد ۵۰ قرآن آموز شرکت کردند که از این تعداد حدود ۳۰ نفر موفق به حفظ ۱ تا ۴ جزء قرآن کریم شدند و مابقی افراد نیز پس از دوره شبانه روزی و در کلاس‌های روزانه موفق به حفظ اجزائی از قرآن شدند و الحمدلله شاهد تجربه موفقی در این زمینه بوده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوجوانان عزیز جهت ثبت‌نام در دوره جدید این طرح کشوری در شهرستان بهبهان میتوانند با شماره‌های 09166718980 و  09308454422 تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی beytolahzan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha