حمایت هنرمندان لرستانی از عملیات «وعده صادق»
کد خبر: 4211094
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

حمایت هنرمندان لرستانی از عملیات «وعده صادق»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به حمایت هنرمندان استان از عملیات «وعده صادق» و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات راهبردی گفت: هنرمندان، سینماگران و اهالی فرهنگ لرستان با واکنش‌های خود در بزنگاه‌های مختلف ثابت کرده‌اند به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش همواره پایبند هستند.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ۳۰ فروردین ماه، در جلسه شورای هنر این اداره کل با اشاره به حمایت هنرمندان استان لرستان از عملیات «وعده صادق» و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات راهبردی گفت: هنرمندان، سینماگران و اهالی فرهنگ لرستان با واکنش‌های خود در بزنگاه‌های مختلف ثابت کرده‌اند به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش همواره پایبند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به جایگاه والای هنرمندان در جامعه، گفت: زبان هنر ماندگار است و اگر بخواهیم موضوعی ماندگار شود و اثرگذاری بیشتری داشته باشد، باید با زبان هنر آن‌را بیان کنیم.  اگر به هر موضوعی نگاه هنرمندانه و هدفمندی وجود داشته باشد، مفاهیم و ارزش‌ها نیز به خوبی منتقل خواهد شد و هم‌گرایی عمیق‌تری در دستیابی به هدف شکل خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه اشاره کرد افزود: جامعه فرهنگ و هنر استان نگاه مطالبه‌گر به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که این نگاه، یک نگاه اثرگذار است و می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر استان نقش‌آفرین و تحول‌آفرین باشد.

وی با تأکید بر اینکه هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد، بیان کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

روانشاد با تأکید بر تولیدات هنری در اجرای طرح شهید آوینی در استان گفت: حمایت از آثار فاخر و اثرگذار، اجرای برنامه‌های هنری در سطح محلات به منظور اجرای عدالت اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی، توسعه کمی و کیفی خدمات فرهنگی و هنری در دستور کار شورای هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر مشارکت هدفمند و بهره‌گیری از توان اصحاب اندیشه و هنر در آسیب‌شناسی جامعه تأکید کرد و گفت: تقویت ترویج گفتمان اخلاق‌مدار در اولویت قرار دادن مسائل صندوق هنر هنرمندان و طرح‌های وابسته آن از دیگر برنامه‌های شورای هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که روند اجرای آن‌ها بررسی خواهد شد. 

وی گفت: جلسات شورای فرهنگی، هنری و مالی این اداره‌کل به صورت هفتگی در دستور کار قرار گرفته است که این جلسات به منظور بررسی، آسیب‌شناسی و ارائه برنامه‌های پیش رو و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها برگزار خواهند شد.

انتهای پیام
captcha