بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
کد خبر: 4210345
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
آیت‌الله دژکام:

بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت مدنظر قرار دادن عرفان در حرکات انقلابی گفت: بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 26 فروردین‌ماه در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در طول چند سال گذشته مایه خیر و برکت بوده و سبب آشنایی نسل جوان و نوجوان با کتاب شده است.

وی افزود: این جشنواره به خوبی در استان برگزار شده و در طول چند سال گذشته عناوینی در سطح ملی داشته‌ایم. جا دارد که استان فارس از نظر کتاب و کتابخوانی رتبه خوبی در بین سایر استان‌های کشور داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به جایگاه مردم فارس و شیراز در حوزه وقف و به ویژه عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: مردم فارس در این زمینه‌ها اقدامات استثنایی انجام داده‌اند و این استان با مقام‌های ارزشمند در عرصه کارهای خیرخواهانه و کتابخوانی به عنوان یک قله فرهنگی در کشور می‌درخشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ادامه مسیر انقلاب اسلامی با نگاهی که جمع عرفان و دیگر مراتب علمی است، امکان‌پذیر است و باید طراوت عرفان را در تمام حرکت‌های انقلابی دمید. بدون عرفان حرکات انقلابی خشک و شکننده می‌شود و تداوم نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی هم با همه فقاهت عارف مسلک بود، اظهار کرد: بسیاری از فرقه‌های عرفان در بیان سلسله خود، به امام رضا (ع) و فرزندان ایشان منتسب می‌شوند. 

انتهای پیام
captcha