آموزش و پرورش البرز با کمبود جدی معلم مواجه است
کد خبر: 4210098
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
استاندار البرز:

آموزش و پرورش البرز با کمبود جدی معلم مواجه است

مجتبی عبداللهی گفت: سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و... مواجه است و باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را مورد اشاره قرار داد و از فعالان حوزه آموزش و پرورش خواست تا در جهت تحقق اهداف این شعار که راهبرد مقام معظم رهبری برای سال جدید است، ایده و طرح ارائه دهند.

وی با اشاره به مقام و منزلت معلم و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق جهت گرامیداشت هفته معلم در استان ادامه داد: جایگاه رفیع معلمان و تأثیر و حرمت این قشر فرهیخته با هیچ بیان و هدیه‌ای، قابل تقدیر نیست، بنابراین باید هر چه در توان داریم در این راستا اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: با توجه به جمعیت بزرگ دانش‌آموزی و رشد روزافزون مهاجرت‌ها به این استان باید امکانات، چارت و منطقه‌های آموزشی و پرورشی متناسبی نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرستان‌های تازه تأسیسی همچون فردیس و چهارباغ باید اداره آموزش و پرورش مستقل داشته باشند، چراکه عدم وجود این امکانات موجبات نارضایتی خانواده‌ها را فراهم کرده است.

استاندار البرز گفت: در شهرهای بزرگی همچون کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی باید اداره آموزش و پرورش مستقر شود. شهرستان‌های کرج و فردیس هر کدام باید متناسب با تعداد مناطق شهری، مناطق آموزش و پرورش مستقل داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به روز منابع انسانی بیان کرد: منابع انسانی ابزار و سرچشمه تمامی تحولات یک دستگاه محسوب می‌شود و نیروهای کارآمد در هر سازمانی می‌توانند عامل ترقی و پیشرفت آن سازمان باشند.

وی افزود: سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و... مواجه است و باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.

استاندار البرز به برگزاری انتخابات سال گذشته اشاره کرد و از مجموعه آموزش و پرورش استان برای همراهی در این راستا قدردانی کرد و خواستار تداوم این همدلی و انسجام در برگزاری دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال شد.

وی گفت: در سفرهای اول و دوم رئیس‌جمهور محترم به استان ۲۰۰ مدرسه را متعهد شدیم و ۱۰۰ مدرسه دیگر را نیز برای خود تکلیف کردیم و اکنون در مجموع نیمی از راه را طی کرده‌ایم.  باید هر چه در توان داریم برای نیل به اهداف و تعهدات ساخت مدرسه در استان معطوف کنیم تا زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی استان تقویت شود.

عبداللهی بیان کرد: باید به افراد صاحب‌نظر، جوانان خوش‌فکر و اصحاب رسانه که در حوزه آموزش و پرورش، طرح و ایده دارند، اجازه ورود به این جلسه و بیان دیدگاه‌ها را بدهیم. پیشنهادات و طرح‌های سازنده می‌توانند راهگشا باشند و مسیر را برای ارتقای آموزش و پرورش استان هموار کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای استان، تبدیل بخشی از زندان رجایی‌شهر به دانشگاه فرهنگیان است که باید در قالب مطالبه شورای آموزش و پرورش استان مورد پیگیری و تأمین منابع مالی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha