اجابت دعا و نزول رحمت در روز عید فطر
کد خبر: 4209825
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
یادداشت

اجابت دعا و نزول رحمت در روز عید فطر

روزی که خداوند سبحان برای ما عید قرار داده، رحمت و برکات خود را نازل کرده و دعای ما بیشتر در معرض اجابت است، اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، استاد حوزه علمیهحجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، استاد حوزه علمیه طی یادداشتی که در اختیار ایکنای قم قرار داده است، نوشت: خداوند فرموده، روزی است که خداوند برای شما عید قرار داده است؛ خداوند در خصوص زمان حضرت موسی(ع) می‌فرماید که آن‌ها گفتند که به خداوند بگو برای ما سفره‌ای آسمانی نازل کن و آن روز که خوراک‌های مادی بر سر سفره قرار می‌گیرد، می‌فرماید آن مائده آسمانی زمانی که نازل می‌شود، آن را عید اعلام کنید؛ اگر امت‌های پیشین روزی صاحب نعمت می‌شدند، می‌گفتند خداوندا اگر چنین لطفی به ما بکنی، ما این روز را عید اعلام می‌کنیم.

پیامبر اکرم(ص) در خصوص عید فطر می‌فرماید که امروز روزی است که خداوند آن را عید اعلام کرده، بنابرین در چنین روزی باید نعمت افزونی بر بندگان تحقق یابد.

خداوند سبحان که می‌گوید ایها الناس من امروز را عید برای شما قرار دادم، باید نعمت و رحمت افزونی بر بندگان داشته باشد، بنابراین روایت داریم که خداوند در کل شب و روز عید فطر به اندازه همه انسان‌هایی که در ماه رمضان بخشیده، که در روایات آمده هر شب هزاران نفر از افرادی که اهل جهنم‌اند، را خداوند می‌بخشد، رحمت نازل می‌کند.

شیعه معتقد است رحمت خداوند به بندگان در زمان‌ها و مکان ها‌ی خاص و نسبت به افراد خاص بیشتر است، بنابراین شیعه توسل می‌کند؛ در این زمانی که خداوند سبحان برای ما عید قرار داده و رحمت و برکات خود را نازل کرده و دعای ما بیشتر در معرض اجابت است، اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.

باید در عید فطر نشانه‌های جشن و شادی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم و هدیه‌ای به آن‌ها بدهیم، همچنین پوشیدن لباس نو در این روز مناسب است.

باید نشانه‌های عید بودن که خالق ما بیان کرده، در این روز جلوه‌گری کند و به گونه‌ای عمل کنیم که خانواده‌های ما بدانند امروز تفاوتی با روز‌های دیگر دارد.

با زکات واجب عید فطر به مستمندان کمک می‌کنیم، بنابرین خداوند سبحان برای شادی نیازمندان در این روز نیز مبالغی را مشخص کرده است.

انتهای پیام
captcha