شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، سلایق سیاسی نمی‌شناسد
کد خبر: 4208396
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
استاندار فارس:

شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، سلایق سیاسی نمی‌شناسد

محمدهادی ایمانیه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را به خصوص با توجه به جنایات چند ماهه اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همچنین شهادت چند نفر از هموطنانمان در کنسولگری ایران در دمشق را فارغ از گرایشات و سلایق سیاسی دانست.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسمحمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با اشاره به در پیش‌ رو بودن روز جهانی قدس گفت: هر سال ملت شریف ایران و همه شهروندان عاشق آزادگی، شرافت و انسانیت، بدون توجه به گرایشات و سلایق سیاسی برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی که در طول تاریخ زندگی خود باعث شهادت و مجروح شدن ده‌ها هزار انسان شده است، در راهپیمایی روز جهانی قدس که با ابتکار حضرت امام(ره) ایجاد شد، شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که انصافاً روی تمام جنایتکاران طول تاریخ را سفید کرده است و همچنین جنایتی که منجر به شهادت 13 نفر از نیروهای ارزشمند کشورمان در کنسولگری ایران در دمشق شد، حتماً مردم با غیرت استان فارس باشکوه‌تر از همیشه در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.

استاندار فارس یادآور شد: یکی از سؤالاتی که از من می‌پرسند این است که ما چه کمکی می‌توانیم به مردم غزه کنیم؛ در پاسخ باید گفت اکنون که دستمان باز نیست تا بتوانیم کمک‌های سخت‌افزاری برای مردم مظلوم غزه ارسال کنیم، حداقل کار این است که در راهپیمایی روز جهانی قدس که نمادی از مقابله و مبارزه ملت شریف و غیرتمند ایران بر علیه جنایتکاران تاریخی است، شرکت کنیم.

ایمانیه با اشاره به پیام حضور گسترده مردم در این راهپیمایی گفت: پیام حضور گسترده مردم همه کشورها نه تنها کشورهای مسلمان و اسلامی بلکه همه کشورها و تمام انسان‌های با شرافت و آزاده‌ای که جنایات رژیم صهیونیستی را می‌بیند، در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام تنفرم و انزجار از جنایات رژیم سفاک صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: اکنون که امکان حضور در میدان جنگ نداریم تا بتوانیم از مظلومان غزه دفاع کنیم، حداقل کار این است که با صدای خود و با حضور پرشور و شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، ابراز انزجار نسبت به این جنایات کنیم.

استاندار فارس در پاسخ به چرایی تقارن ماه رمضان و روز جهانی قدس گفت: این نامگذاری ابتکار هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود. زیرا ماه رمضان برای تمام مسلمانان با هر مذهبی ویژه و محترم است و همچنین روز جمعه، روزی است که مسلمانان عموماً آزاد و تعطیل هستند، دهه آخر ماه رمضان که شب‌های قدر در آن قرار دارند، هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، شاید جمع این نکات باعث شد تا امام(ره) آن تصمیم تاریخی را برای نامگذاری چنین روزی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha