روز قدس نماد دفاع مسلمانان از دین اسلام و مسجد است
کد خبر: 4207626
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

روز قدس نماد دفاع مسلمانان از دین اسلام و مسجد است

امام جمعه سنندج روز قدس نماد و الگوی دفاع مردم مسلمان از دین اسلام و مسجد است و پیام مشارکت حماسی در راهپیمایی، دفاع از قبله اول مسلمانان و مسلمانان بی‌گناه فلسطین است.

فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 10 فروردین در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با بیان اینکه رمضان، ماه رحمت، برکت و هدایت است، بر لزوم تلاوت قرآن، بهره‌مندی از معنویت این ماه برای نزدیکی به خداوند تأکید کرد.

وی به جمعه آخر ماه رمضان و راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: روز قدس نماد و الگوی دفاع مردم مسلمان از دین اسلام و مسجد است و پیام مشارکت حماسی در راهپیمایی، دفاع از قبله اول مسلمانان و مسلمانان بی‌گناه فلسطین است.

امام جمعه سنندج با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: مشارکت حماسی و دشمن‌شکن مسلمانان در راهپیمایی روز قدس موجب می‌شود که جامعه بین‌الملل سکوت را بشکند و قطعنامه علیه اقدامات رژیم کودک‌کش صادر کنند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال و ضرورت عملیاتی کردن آن گفت: تحقق و عملیاتی کردن این شعار نیاز به برنامه، فکر، سیاست و ایجاد زیرساخت دارد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه دشمن با هر توطئه‌ای به شدت به دنبال فلج کردن اقتصاد کشورهای در حال توسعه و مستقل همچون ایران است، افزود: راهکار اصلی مقابله با این هجمه حمایت از تولید و تلاش در مسیر تقویت و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه است.

وی اظهار کرد: حمایت از تولید نیازمند عزم جدی مسئولان و مدیران، تلاش بی‌وقفه تولیدکنندگان، ایجاد زیرساخت‌ها، مدیریت جهادی و پشتیبانی و مشارکت حداکثری مردم است.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود از حرمت‌شکنی نسبت به ماه رمضان انتقاد کرد و یادآور شد: شایسته زن و مردم کردستانی نیست در ملأعام به این ماه مبارک بی‌احترامی کند چراکه کردستان سرزمین انسان‌های عالم، فرهیخته و دارای ارزش والا بوده و باید حافظ عزت و آبرو، فرهنگ و دین باشیم.

وی در پایان حضور یک میلیون مسافر نوروزی در استان را بیانگر مهمان نوازی مردم کردستان دانست و گفت: از خدمات دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمت به مسافران قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha