برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ملایر
کد خبر: 4207625
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت:همزمان با سراسر کشور مراسم شب های قدر در بیش از 80 نقطه شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

شب قدرحجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از با اشاره به فضیلت شب‌های قدر و سفارش مؤکد بر احیای شب های پر فضیلت، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور مراسم شب‌های قدر در بیش از 80 نقطه شهرستان ملایر برگزار می‌شود که برنامه شاخص شب‌های قدر در این شهرستان در جامع ملایر است.

وی بیان کرد: برنامه‌ شب‌های قدر شامل مراسم احیا، اعمال شب‌های قدر، عزاداری و سینه زنی، توزیع نذورات، افطاری‌های ساده و اطعام دهی به خانواده‌های نیازمند و روزه داران با همکاری هئیت‌های مذهبی است، 180 مبلغ و مبلغه نیز در طول ماه رمضان به مناطق مختلف شهرستان ملایر اعزام شده‌اند که در برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر در شهرستان همکاری لازم را دارند.

رستمی با اشاره به اینکه افطاری‌های ساده، اطعام دهی به نیازمندان با تأسی از حضرت علی(ع)، تهیه بسته‌های معیشتی توسط خیران و مسئولان هئیت‌های مذهبی برای خانواده‌های نیازمند و توزیع نذورات از دیگر برنامه‌های مساجد ملایر در شب‌های قدر است به تقارن سالروز شهادت امیرمومنان علی(ع) و 13 فروردین ماه روز طبیعت اشاره کرد و افزود: در این زمینه جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد و قرار است برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم ویژه سالروز شهادت امام علی(ع) و... با همکاری تشکل‌های دینی و هئیت‌های مذهبی برگزار شود.

رستمی همچنین از برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه همزمان با دهه پایانی ماه رمضان خبر داد و گفت: دو مسجد جامع ویژه بانوان و مسجد امام حسین(ع) ویژه آقایان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده که علاقمندان به حضور در این مراسم معنوی می‌توانند تا پایان امروز 12 فروردین‌ماه به مسجد جامع، حوزه علمیه خواهران و اداره تبلیغات اسلامی ملایر مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha