اجابت دعا در شب‌های قدر
کد خبر: 4207582
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

اجابت دعا در شب‌های قدر

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی گفت: اجابت دعا در همه زمان‌ها مخصوصا در شب قدر که زمان شریفی‌ است لذا اخلاص مهم‌ترین شرط اجابت دعا است که فرد باید توجه و عنایت به خدا داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبحجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا خراسان جنوبی با بیان اینکه شرط اجابت دعا در همه زمان‌ها مخصوصا در شب‌های قدر که زمان شریفی‌ است، گفت: اخلاص مهم‌ترین شرط اجابت دعا است که فرد باید توجه و عنایت به خدا داشته باشد و خواسته خود را از خدا خواسته و از همه وسیله‌ها خود را منقطع و فقط به خدا توکل کند.

وی افزود: فرد با طهارت قلبی و با مدح ثنای الهی دعای خود را شروع کرده و در پایان نیز با صلوات که دعای مستجاب است پایان رسانده لذا استجابت دعا قطعی است.

حجت‌الاسلام دلدار اظهار کرد: میزان اثرگذاری دعا در زندگی بسیار است و مربوط به زمان و مکان خاصی هم نیست و شب‌های قدر نیز ویژه است و در تمام عمر یکی از درهایی که همیشه به روی انسان باز است و می‌توان با خدا انس برقرار کرد درب دعا است که اولیا خدا از این ظرفیت استفاده کرده و درخواست‌های خود را درمیان گذاشته و مسیر بندگی و عبودیت را طی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی گفت: دعا قضای قطعی را تغییر می‌دهد و نباید از آن غفلت کرد و باید به این ظرفیت توجه داشت مخصوصا در شب‌هاب قدر که درهای رحمت الهی بر روی بندگان باز است.

وی تصریح کرد: شب‌های قدر اهمیت بسیاری دارد چرا که خداوند ظرفیت، قابلیت و رشد خاصی را در شب‌های قدر قرار داده و بهتر از هزار ماه بوده و حدود ۸۳ سال و انسان می‌تواند در شب قدر به اندازه یک عمر جلو برود به شرط آن که و برای آینده خود برنامه ریزی و از گذشته خود برای آینده استفاده کرده و آن را سرلوحه خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام دلدار بیان کرد: شب‌قدر شبی است که باید انسان در آن به تفکر، تعبد و به بررسی وضعیت خود بپردازد و نقایص خود را برطرف کند چرا که تقدیر انسان در این شب‌ها براساس خواست و اراده تصمیمی است که در شب قدر گرفته می‌شود و آن رشدی که در این شب‌ها برای انسان محقق شده یک رشد ویژه و خاصی است.

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دعا به معنای خواستن بوده و خواستن واقعی نمی‌تواند بدون حرکت و تلاش باشد و در دعاهای ماه رمضان می‌خوانیم و این دعا‌ها به انسان خط‌و‌مشی داده و مشخص می‌کند که در این مسیر باید براین اساس حرکت کرد و دعا فقط لفاظی و بازی کردن با الفاظ نیست بلکه خواستن با نیت قلبی است.

وی گفت: آنچه که الان وجود دارد از فلسفه و حکمت خدا غافل بوده و برداشت و نگاه به مسائل اشتباه بوده و باید هرآنچه که از خدا می‌خواهیم اول تلاش کرده و بعد به خدا توکل کرد.

انتهای پیام
captcha