پایگاه‌های قرآنی مساجد البرز تقویت می‌شود
کد خبر: 4207195
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

پایگاه‌های قرآنی مساجد البرز تقویت می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان در سال جدید تقویت و اجرای برنامه‌های قرآنی آنها با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

پایگاه‌های قرآنی مساجد البرز تقویت می‌شود

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، همزمان با منویات مقام معظم رهبری «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» به همت فعالان کانون‌های مساجد پایگاه‌های قرآنی در مساجد تشکیل شد و هم اکنون بیش از 130 پایگاه قرآنی در مساجد استان به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: این پایگاه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف از جمله برپایی مجالس قرآنی همراه با تفسیر و بیان نکته‌های کلیدی و قصص در قرآن کریم است که طی ماه مبارک رمضان این برنامه با هدف ترویج معارف قرآن کریم بین نوجوانان و جوانان تقویت خواهد شد و برنامه ما در سال جدید این است که اجرای برنامه‌های قرآنی آنها با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز بیان کرد: برپایی ویژه‌برنامه جزءخوانی قرآن کریم به همت فعالان کانون‌های مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار این فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

شکری خاطرنشان کرد: اکثر این برنامه‌های قرآنی در مناطق کم‌برخوردار و روستایی است تا اهالی روستا و مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز از فیوضات فعالیت‌های قرآنی برخوردار شوند.

این مسئول گفت: برپایی سفره‌های افطاری ساده در کانون‌های مساجد و مشارکت فعالان کانون‌های مساجد در هرچه پرشورتر شدن محفل بزرگ قرآنی در مصلای کرج از دیگر فعالیت‌های قرآنی است که با مشارکت بچه‌های مسجد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha