رسیدن به مقام اولوالالبابی؛ نتیجه تربیت قرآنی
کد خبر: 4207020
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد:

رسیدن به مقام اولوالالبابی؛ نتیجه تربیت قرآنی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر تعریف برنامه‌های هفتگی قرآن در مساجد جامع و مصلاها، اظهار کرد: کلید تمام درس‌ها توحید و نتیجه پرداختن به قرآن، رسیدن به مقام اولوالالبابی است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شامگاه یکشنبه، پنجم فروردین در دورهمی جامعه قرآنی اراک، که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و خجسته میلاد امام حسن(ع)، به مراسم جزءخوانی و تفسیر قرآن در سال‌های قبل در مصلا اشاره کرد و گفت: چراغ تفسیر باید در استان روشن باشد. سال‌های قبل از کرونا در این مکان مراسم جزءخوانی، تفسیر و افطاری ساده برپا بود و مردم نیز از آن استقبال می‌کردند اما شیوع بیماری کرونا، سستی و سهل‌انگاری‌ها باعث شد این برنامه را نداشته باشیم.

وی برگزاری مراسم‌های مهم در مصلای اراک را مورد تأکید قرار داد و گفت: برگزاری مراسم‌های معنوی و قرآنی در سطح مساجد استان و اراک به ویژه مناطق حاشیه‌ای مهم و اثرگذار است اما از برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های فاخر و ملی در مصلا نباید غافل شد؛ چراکه جمعیت کثیری را دربرمی‌گیرد. متأسفانه این خلأ وجود دارد و باید از ظرفیت این مکان در شهر بهره‌مند شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اجرای برنامه در مصلا و مساجد جامع با سایر مساجد سطح شهر متفاوت است، اضافه کرد: برگزاری جلسات تفسیر بسیار حائز اهمیت است و باید وزین برنامه‌ریزی شود. برگزاری مراسم جزءخوانی در امامزاده‌ها نیز قابل تحسین است اما ظرفیت این اماکن مقدس با مصلا از حیث جمعیتی تفاوت‌هایی دارد.

وی ضرورت استفاده از ظرفیت مصلا جهت اجرای برنامه‌های جامع و مهم در سطح ملی را خواستار شد و ادامه داد: ظرفیت موجود، ظرفیتی باارزش است که نباید از آن غافل شد. برنامه‌های هفتگی قرآن با محوریت مصلا و مساجد جامع می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اجرای برنامه‌های قرآنی همچون تدبر در حوزه‌های علمیه خواهران، برادران، مدارس المهدی(عج) را متذکر شد و گفت: آماده همکاری با اساتید و بانوان و آقایان قاری هستیم. باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای خروج قرآن از مهجوریت استفاده کنیم تا فردای قیامت قرآن از ما شکایت نکند.

وی تصریح کرد: نیک می‌دانیم قرآن کتاب انسان‌ساز و انسان‌پرور است و با تبلیغ مفاهیم آن می‌توان زمینه تحول را در جامعه ایجاد کرد. ترویج کلام وحی در اجتماع باعث تربیت نسل شجره طیبه خواهد شد، اما برخی از افراد با این کتاب الهی عناد ورزیده و دشمنی می‌کنند که شجره خبیثه هستند. کلید تمام درس‌ها توحید است. نتیجه پرداختن به قرآن، رسیدن به مقام اولوالالبابی است و صفات این افراد در سوره مبارکه «رعد» بیان شده است. شما جوانان و نوجوانان قرآنی باید شاگردان دانشگاه فاطمی و علوی باشید.

انتهای پیام
captcha