آماده‌باش در چهارمحال‌وبختیاری برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی
کد خبر: 4206362
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

آماده‌باش در چهارمحال‌وبختیاری برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی

استاندار چهارمحال‌وبختیاری از آماده‌باش کامل تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در بارش‌های پیش‌رو خبر داد و گفت: فرماندارن‌، بخشداران و شهرداران موظف شده‌اند تمام ظرفیت‌ها شهرستان را برای پیشگیری از حادثه بسیج کنند.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز، ۲۹ اسفندماه در نشست مدیریت بحران استان که به صورت ویدئوکنفرانسی با ستاد مقابله با بحران کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، از آماده‌باش کامل تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در بارش‌های پیش‌رو خبرداد و اظهار کرد: فرماندارن‌، بخشداران و شهرداران موظف شده‌اند تمام ظرفیت‌ها شهرستان را برای پیشگیری از حادثه بسیج کنند.

وی با اشاره به بازدید میدانی معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از شهرستان‌ها، تصریح کرد: در این بازدیدها بررسی اقدامات در خصوص پیشگیری از بحران، آمادگی در خصوص استقبال از مسافرین نوروزی، برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های بهاری و ارزیابی جاده‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد.

حیدری برپایی بازراچه‌های بهاری در اکثر شهرهای استان را اقدامی موثر در کاهش تورم و افزایش رضایتمندی مردم در ماه رمضان دانست و افزود: از امروز در تمام جاده‌های اصلی پلیس باید حضور داشته باشد و خودروهای امدادی مانند راهداری، هلال‌احمر و اورژانس با چراغ‌های گردان در محورهای مواصلاتی در حال گشت زدن باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از بازدید خود به همراه مدیران از جاده‌های استان و ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های استان خبر داد و عنوان کرد: در صورت نیاز پیمانکاران دستگاه‌های راهداری و راه و شهرسازی نیز آمادگی برای در اختیار قراردادن وسایل، تجهیزات و ظرفیت مطابق قانون داشته باشند.

حیدری ادامه داد: مراقبت ویژه و دادن هشدارهای لازم به شیلاتوهای استان در کنار آمادگی کامل ادارات آب، برق، گاز و مخابرات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی پیشگیری از ایجاد کدورت در آب شرب مردم را اولویت دستگاه‌های مرتبط بیان کرد و گفت: با توجه به لزوم رصدهای پیاپی، در صورت وجود مشکل در کوتاه‌ترین زمان منابع تأمین آب پدافندی باید به سیستم آب شرب استان وصل شود.

حیدری لزوم توجه به سدبندها و سدهای خاکی را از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: بازدیدهای لازم باید انجام بشود و تمام ارگان‌های مرتبط با توجه به کمبود بارش ها در سال ۱۴۰۲، باید برای تامین آب، جریان آب بارش‌ها را به سمت سدها هدایت کرد و فرصت مناسبی است تا ظرفیت سدهارا افزایش دهیم.

وی در پایان درنظر گرفتن جاده جایگزین برای شهرستان اردل و همچنین رفع مطالبه‌های دیگر شهرستان‌های استان را از اقدامات فوری در دستور کار عنوان کرد و گفت: ضمن آمادگی کامل اورژانس استان، تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی استان نیز آمادگی کامل را برای خدمت به مردم در این ایام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha